کوتاه از فرهنگ و هنر


کوتاه از فرهنگ و هنر

دنیای اقتصاد: پانصد‌وهفتاد و پنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه هفتم اسفند۱۴۰۲ ساعت۱۷ به نمایش نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «موشِت» به کارگردانی روبر برسون اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور علی علایی، منتقد سینما برگزار می‌شود. نادین نورتیه، ریموند چابرون، مارین تریشه و... بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. فیلم موشت سرگذشت دختر ۱۴ساله فقیری است که پدر و برادر قاچاقچی او، مادر مریضش، معلم خشن مدرسه و دوستان مدرسه‌اش با او خوب نیستند. سرانجام مردی به موشت تعرض می‌کند. فیلم با خودکشی موشت همراه با موسیقی مونته وردی تمام می‌شود.

کوتاه از فرهنگ و هنر

دنیای‌اقتصاد: نمایشگاه گروهی پلتفرم (Platform) با آثاری از هفت هنرمند نقاش روز گذشته در گالری سهراب روی پرده رفت. مرتضی اسدی، وحید چمانی، پانته‌آ رحمانی، امیرحسین زنجانی، شبنم شعبانی، مهرداد محب علی و ساسان نصیری هفت هنرمندی هستند که آثارشان تا ۱۵اسفند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه گروهی «پلتفرم» به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر شماره۱۴۲ در روزهای هفته از ۱۱صبح تا ۸شب و جمعه‌ها از ۴عصر تا ۸شب میزبان علاقه‌مندان به این نمایشگاه است.

خبرآنلاین: کنسرت حیدو هدایتی که قرار بود در بوشهر کنسرت برگزار کند، لغو شد. این هنرمند موسیقی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «خیلی شوق داشتیم، که بعد از مدت‌ها قرار است در بوشهر قشنگ اجرا کنیم. هر کدوم از بچه‌های بند مسافت زیادی رو طی کردیم تا خودمون رو به محل اجرا برسونیم... ساند چک کردیم و وقتی می‌خواستیم به روی استیج بیاییم به من اعلام شد اجرا لغو شده... غمگینم که نتونستیم در بوشهر به روی صحنه بریم.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش رسمی سپاهان به حکم کمیته انضباطی