رقابت لاکچری بازی در بازیکنان تیم ملی فوتبال تا کجا؟


رقابت لاکچری بازی در بازیکنان تیم ملی فوتبال تا کجا؟

فوتبال ایران علنا و تمام‌قد در فضای مجازی و حاشیه‌ای دنبال می‌شود و این روزها قیمت ساعت‌های فوتبالیست‌ها بیش از پیش برجسته شده است.

خبر ورزشی نوشت: دیگر همه می‌دانند در فوتبال ایران حاشیه‌ها پررنگ‌تر از متن هستند. متاسفانه سال‌هاست که ما با وجود داشتن فوتبال حرفه‌ای و پرداخت دستمزدهای میلیاردی، تنها شاهد رقابت در فضای حاشیه‌ای هستیم و سال به سال دریغ از پارسال در کار فنی! فوتبال ما در این سال‌ها روز به روز عقب‌تر رفته و در تیم ملی و در سطح باشگاه‌ها هیچ افتخاری ندارد اما به همین سرعت هر روز در حاشیه‌ها پیشرفت کرده‌ایم و مرزهای فضای مجازی را تغییر داده‌ایم.

فوتبالی‌های ما به لطف ارتش مجازی و تعداد فالوئر خود قرارداد می‌بندند و به جای کار فنی و پیشرفت و تمرکز روی فوتبال در زمین مسابقه و تمرین، به نیازهای دنبال‌کننده‌های مجازی خود فکر می‌کنند! وقتی قرار باشد شما بدون نیاز به کارنامه و عملکرد تنها به لطف تعداد فالوئر تیم بگیرید، پس باید به بازیکن و مربی حق داد که به جای کار فنی دنبال حاشیه باشد. و این فضا هرروز خوراک تازه‌ای می‌خواهد و یک کار تمام‌وقت است.

به همین نمونه اخیر نگاه کنید؛ مسابقه پز دادن در نمایش ساعت‌های گران‌قیمت که تنها به دلیل نیاز فضای مجازی شروع شده و هر روز نام بزرگی وارد این حیطه می‌شود.

می‌دانیم که در فوتبال حرفه‌ای دنیا بازیکنان و مربیان بخشی از وقت روزانه خود را صرف تبلیغات و درآمدزایی می‌کنند. فوتبالیست‌ها و اهالی فوتبال به دلیل درآمدهای بالا امکان زندگی لاکچری دارند و این‌که یک بازیکن کلکسیون ماشین ساعت یا تفریحات آن‌چنانی داشته باشد، در دنیا عجیب نیست اما آن‌ها هرگز اصل را فدای فرع نمی‌کنند. هرگز نمی‌بینید که کریس رونالدو یا ستاره‌های دیگر به‌خاطر به رخ کشیدن ماشین‌ها یا خانه‌های آن‌چنانی از زمان تمرین خود بزنند. هرگز نمی‌بینید که سطح فنی یک ستاره به خاطر زندگی تجملاتی افت پیدا کند.

زمانی در فوتبال ما جواد نکونام به خاطر خرید یک ساعت ۱۵۰ میلیون تومانی به‌شدت سر زبان‌ها افتاد. جواد علاقه به جمع‌آوری کلکسیون ساعت داشت و احتمالا هنوز هم دارد. هیچ‌کس از او ایرادی نگرفت و هنوز هم نمی‌گیرد، چون هر کس این حق را دارد که یک سرگرمی شخصی داشته باشد. نکونام چه در زمان بازی و چه در زمان مربی‌گری هرگز از کارش نزد و دنبال تفریحات آن‌چنانی نرفت. او برای دل خودش ساعت جمع می‌کرد و دنبال به رخ کشیدن و پز دادن آن ساعت‌ها نبود.

اما ببینید حالا کار به کجا رسیده! ستاره‌های ملی‌پوش آفرهای تبلیغاتی را تنها به این دلیل و نیت قبول می‌کنند که ساعت‌های گران‌قیمت خود را به رخ دیگران بکشند! بازیکنانی که درآمدهای بالا دارند اما عملکرد آن‌ها هرگز متناسب با درآمد و هیاهوی آن‌ها نبوده است.

در همین یک ماه اخیر ابتدا یک بازیکن با ظاهری ساده به یک مصاحبه تلویزیونی رفت. او خیلی خوب می‌دانست که در فضای مجازی این کار باب شده که اینفلوئنسرها با دوربین‌های زوم‌شده رصد می‌شوند. همه ما با این‌گونه تصاویر در فضای مجازی آشنا هستیم که عکس‌های یک مهمانی یا یک مراسم روی ساعت یا کفش یا حتی لباس طرف زوم می‌شود و بعد در کنارش قیمت آن را در اینترنت می‌گذارند. ملی‌پوش ما با اطلاع از این مسئله ظاهری ساده انتخاب کرد تا ساعت ۷۰هزار دلاری‌اش کاملا در آن سادگی به چشم بیاید! او که قبلا همین کار را حتی با لباس زیرش هم کرده بود تا همه از قیمت ۱٬۷۰۰ دلاری آن مطلع شوند.

سپس نوبت به یک ملی‌پوش دیگر رسید تا در یک شوی تلویزیونی شرکت و ساعت ۱۷هزار دلاری به دست ببندد و البته که خیلی بیش از حد نرمال دست‌هایش را بالا و پایین ببرد تا مطمئن شود ساعتش حتما دیده شده و دوربین‌ها شکار کرده‌اند!

در روزهای جام ملت‌ها ستاره تیم ملی که نمایش ضعیفی داشت، حواسش بود که وقت پیاده شدن از اتوبوس تیم ملی دوربین‌ها ساعتش را بگیرند! در تهران هم بزرگان بازنشسته در استودیوهای مختلف بیشتر از کلام و نقد فنی مراقب لباس و ساعت‌هایشان بودند که تنوع و افزایش قیمت داشته باشد!

تا می‌خواستیم از این بازیکنان بابت این نوع پز دادن ایراد بگیریم ناگهان بزرگتر همه در برنامه‌ای که همه منتظر شنیدن حرف‌هایش بودند، ساعت ۳میلیارد تومانی‌اش را به رخ کشید! وقتی بزرگان چنین کنند دیگر از کوچکترها چه توقعی می‌توان داشت؟

و حالا از این به بعد باید منتظر ساعت‌های بالای ۱۰میلیارد تومان هم باشیم. از همان‌ها که اشکان دژاگه گفت استوکس از او گرفته و برنگردانده است و البته او هم پاسپورت بازیکن ایرلندی را گرفت تا ساعتش تضمینی برای بازگشت داشته باشد!

آن‌چه حدی ندارد کمبود بشر برای نمایش داشته‌هایی است که ظرفیتش را ندارد. پس منتظر ادامه این مسابقه پز ساعت باشید و خدا نکند که این مسابقه برای زندگی لاکچری و تجملاتی به جاهای باریک‌تر برسد!

ملی‌پوشانی که معتقدند به اندازه کافی برای فوتبال زحمت کشیده و عرق ریخته‌اند، ایراد عدم توجه مردم را گردن خبرنگاران نیاندازند. خود شما در جامعه‌ای که مردم برای معیشت روزانه این‌قدر مشکل دارند، با به رخ کشیدن این خریدهای تجملاتی بیشترین نقش را در ناراحتی مردم از خود دارید....

کد خبر : ۲۲۷۰۳۱
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی