گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران درگذشت + علت


گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران درگذشت + علت

به گزارش رکنا، سرمربی و بازیکن سابق تیم ملی پرتغال که تجربه حضور در چندین و چند تیم مختلف را داشت، شب گذشته دار فانی را وداع گفت. ارتور که در دوران بازیکنی پیراهن پورتو و بنفیکا را برتن...

به گزارش رکنا، سرمربی و بازیکن سابق تیم ملی پرتغال که تجربه حضور در چندین و چند تیم مختلف را داشت، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

ارتور که در دوران بازیکنی پیراهن پورتو و بنفیکا را برتن کرده بود، ۱۶ بازی ملی برای پرتغال هم داشت اما در دوران مربیگری به افتخارات بیشتری رسید.

اولین تجربه او در ویتوریا گیمارش ۱۹۸۰ بود و در ادامه دو بار هم به عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال انتخاب شد.

وی همچنین سابقه هدایت سوئیس و کامرون به عنوان دو تیم ملی را هم دارد و جالب است بدانید که گزینه هدایت تیم ملی ایران هم بوده است.

در دوران تعلیق فوتبال ایران در سال ۲۰۰۷ او از سوی کمیته انتقالی به عنوان گزینه هدایت تیم ملی مطرح شد و به صورت مخفیانه به ایران هم آمد و مذاکرات را انجام داد اما در نهایت با فدراسیون به توافق نرسید.

در آن زمان صفایی فراهانی به عنوان مسئول کمیته انتقالی کار را در دست داشت و در حالی که برای انتخاب سرمربی خارجی تلاش می‌کرد، در نهایت امیر قلعه‌نویی را برای جام ملت‌ها و علی دایی را برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ بر کرسی هدایت ایران نشاند.

این سرمربی پرتغالی در آن زمان هدایت النصر عربستان را برعهده داشت و سپس هم به فرانسه رفت تا یک دوره کاری را در این کشور سپری کند.

ارتور سابقه هدایت النصر و الهلال را هم در کارنامه دارد و تا سال ۲۰۱۵ در فوتبال مشغول به کار بود.


گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران درگذشت + علت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه