سیاست تحریمی جدید علیه روسیه/ 55 شهروند روس تحریم شدند+ جزئیات


سیاست تحریمی جدید علیه روسیه/ 55 شهروند روس تحریم شدند+ جزئیات

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه استرالیا با اعلام تحریم 55 شهروند و 37 سازمان روسی، علت این امر را اخراج کودکان اوکراینی از مناطق تحت کنترل روسیه دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که دولت این کشور محدودیت‌های مالی و ممنوعیت‌های بیشتری را برای ۵۵ شهروند و ۳۷ سازمان روسی اعمال کرده است.

براساس گزارش الجزیره، او در بیانیه‌ای توضیح داد که دلیل تحریم‌ها اخراج کودکان اوکراینی از مناطق تحت کنترل روسیه است که کانبرا ادعا کرده است این اقدام زیر نظر مسکو انجام گرفته است.

وونگ در این خصوص اعلام کرد: این تحریم‌ها در پی تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور حکم بازداشت علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ماریا لووا بلووا، کمیسر حقوق بشر ریاست جمهوری روسیه است.

خبر مرتبط
تحریم روسیه علیه 52 سیاستمدار ایرلندی / آقای نخست‌وزیر در لیست ممنوعه

اقتصادنیوز: روسیه ورود نخست‌وزیر ایرلند و 51 دستیار سیاسی‌اش را به خاک خود ممنوع کرد.

شایان ذکر است که روسیه دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه را تبدیل به عروسک دست‌نشانده‌ای در دست غرب توصیف کرد و گفت که تصمیم برای دستگیری پوتین با هدف اعمال فشار بر روسیه است. مسکو تاکید کرد که روسیه صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه و تصمیمات آن را از نظر قانونی باطل می‌داند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیانیه استرالیا فهرست کاملی از شهروندان و شرکت‌های مشمول محدودیت‌های جدید را فاش نکرد، اما وونگ اشاره کرد که این فهرست شامل شرکت‌های مجتمع دفاعی روسیه، بخش‌های انرژی و معدن و تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌های رسانه‌ای مرتبط با شبکه‌های تدارکاتی روسیه در بلاروس، ایران و کره شمالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022