پایان بورس امروز 5 اسفند 1402/ بازار سهام سرخپوش ماند


پایان بورس امروز 5 اسفند 1402/ بازار سهام سرخپوش ماند

بورس تهران نخستین روز از هفته نیمه‌تعطیل جاری را سرخپوش سپری کرد. اگرچه امروز حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به معاملات روز چهارشنبه رشد اندکی داشت اما دست کم 74 درصد از نمادهای بازار سهام منفی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز شاهد سرخپوشی اغلب نمادها بود. در همین حال، ارزش صفوف فروش بر صفوف خرید غلبه کرد و خروج پول حقیقی از بازار سهام را تشدید کرد. کارشناسان بازار سرمایه تشکیل صف فروش در ارزندگی فعلی بازار سهام را رفتاری غیرمنطقی و خالی از دلایل بنیادین می‌دانند.

پایان بورس امروز 5 اسفند 1402/ بازار سهام سرخپوش ماند

نکته جالب توجه در معاملات امروز بازار، خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت (تا لحظه تنظیم این گزارش) بود. چرا که انتظار می‌رفت با ابلاغ مصوبه جدید سازمان بورس مبنی بر افزایش 10 درصدی نصاب سرمایه‌گذاری فیکس اینکام‌ها در بازار پول و بدهی، پول حقیقی ریسک‌گریز بیشتری وارد این صندوق‌ها شود.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با افت چهار هزار و 847 واحدی، معادل 0.23 درصد کاهش یافت و به سطح دو میلیون و 65 هزار و 968 واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در پایان داد و ستدهای امروز سه هزار و 786 واحد عقب نشست و با افت 0.52 درصدی در سطح 723 هزار و 149 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در جریان دادوستدهای امروز، اندکی افزایش یافت. حجم معاملات خرد تا لحظه تنظیم این گزارش به 6 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم رسیده و ارزش معاملات خرد هم سه هزار و 860 میلیارد تومان شده است.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها در معاملات امروز بازار سهام تا لحظه تنظیم این گزارش منفی بوده و بالغ بر 270 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است. در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت هم تا این لحظه شاهد خروج 42 میلیارد تومان پول حقیقی بوده‌اند.

گزارش‎‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان