بهروزرسانی ترانزیت کاستوم و رنجر؛ قدرت بیشتر و کیت بدنه اسپرت
خودروساز آمریکایی، محصولات تازه خود را نهایت یک ون و وانت خیابانی و اسپرت میداند. سوپر ون برقی ترانزیت در مسابقه «پایکسپیک» طرفداران زیادی داشت اما هیچگاه وارد خط تولید نشد و قرار هم نیست به دست مردم برسد. بهجای آن فورد به ساخت نمونهای...
خودروساز آمریکایی، محصولات تازه خود را نهایت یک ون و وانت خیابانی و اسپرت میداند.
سوپر ون برقی ترانزیت در مسابقه «پایکسپیک» طرفداران زیادی داشت اما هیچگاه وارد خط تولید نشد و قرار هم نیست به دست مردم برسد. بهجای آن فورد به ساخت نمونهای بهتر و اسپرتتر از ون تجاری خود روی آورده است که با نرمافزار فورد پرو عرضه میشود و برای کاربردهای تجاری استفاده میشود. از تفاوتهای این مدل با ترانزیتهای عادی میتوان به بهرهمندی از چرخهای بزرگتر و کیت بدنه اشاره کرد که در نمونه برقی تجاری با قدرت بیشتر نیز همراه میشود. اگر هم کاربری نیاز به توان بیشتری داشته باشد میتواند بهسراغ رنجر جدید برود.
بهروزرسانیهای نسخه تازه ترانزیت از MS-RT (که به واحد رالی شرکت فورد متصل است) به این خودرو راه یافته؛ بنابراین ترانزیت کاستوم MS-RT به سپر جلو اسپرتتر، ورودیهای بزرگتر هوا جدید و اسپویلر تازه مجهز شده است. البته پکیج ظاهری این خودرو به اینجا ختم نشده و شامل گلگیرهای جانبی، دیفیوزر یکپارچه و سپر تازه عقب هم میشود که به ترانزیت چهرهای اسپرت و کمارتفاع میدهد؛ هرچند که تغییر در سیستم تعلیق آن ایجاد نشده است. بهلطف طراحی پهنتر طاق چرخها در دو محور، حال امکان استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی بههمراه تایرهای ۲۳۵/۴۵ برند «گودیِر» وجود دارد که به عقیده فورد درکنار کاربردی بودن اسپرت هم هستند.
خریداران این ون میتوانند از میان طیف گسترده رنگهای بدنه و کابین که سازنده در اختیار آنها قرار میدهد، انتخاب کنند. صندلیها از چرم غیرطبیعی تهیه شدهاند و همانند سایر مدلها ترانزیت کاستوم، خریدار میتواند ون خود را بهصورت تک سرنشینه یا با تعداد صندلی بیشتر سفارش دهد و برحسب نیاز خود آن را شخصیسازی کند. خبری از تغییرات مکانیکی یا موتوری در ترانزیت کاستوم MS-RT نیست اما نسخه برقی این ون ۲۸۱ اسب بخار قدرت بیشتر دریافت میکند.
در سوی دیگر، وانت رنجر MS-RT قرار گرفته که در مقایسه با ترانزیت بیشتر روی بخشهای مکانیک تمرکز دارد. فورد از این خودرو با عنوان نهایت یک وانت خیابانی یاد میکند و برای تمایز آن با سایر مدلها، در جلوی آن از میراگرها (دمپرها)ی سفتتر استفاده کرده است و فنربندی را برای کاهش ۱.۵ اینچی ارتقاع بدنه بازتنظیم کرده است. ترکیب بهبود مکانیکی با کیت بدنه تازه که شامل طاقهای بزرگتر چرخ و رینگهای ۲۱ اینچی میشود منجر به خلق پهنترین رنجر فورد شده است. اگر واقعا این رنجر به دنبال عنوان نهایت یک وانت خیابانی است، باید از رقبایی چون جمس سایکلون، نسل دوم F-150 لایتنینگ یا رم SRT10 بگذرد.
«هانس شپ»، مدیر ارشد فورد پرو در اروپا، میگوید:
اگر رنجر رپتور نهایت یک وانت آفرود به شمار برود، رنجر MS-RT نهایت یک وانت خیابانی خواهد بود. این وانت چیز متفاوتی از سایر محصولات ما در بازار اروپا به شمار میرود اما اینبار پویایی خودرویی بیشتری دارد درحالیکه توان حملبار و یدککشی آن کاهش نیافته است. ما معتقدیم که برای خریداران وانت گزینههای ترغیبکنندهای دارد.
ترانزیت کاستوم و رنجر MS-RT هر دو تنها در بازارهای اروپایی به فروش میرسند؛ سازنده برای ورود آن به آمریکا هنوز حرفی به میان نیاورده است. فورد از ۱۰ روز گذشته ثبت سفارش را آغاز کرده است و امید دارد تا اواسط سال جاری میلادی نخستین مدلها را به دست مشتریان برساند. نظر شما درباره نسخههای خیابانی و اسپرت ون و وانت فورد چیست؟ آیا ادعای نهایت یک وانت خیابانی صحت دارد؟