برخی مدارس چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد


برخی مدارس چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام کرد فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع شهرستان کوهرنگ غیرحضوری شد. فعالیت آموزشی سایر مدارس استان از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد

روح‌الله غلامی روز یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان در بارش اخیر اعلام کرد: افزون بر این نیروهای راهداری با حضور فعال خود از آغاز این سامانه بارشی تاکنون نسبت به اسکان موقت ۲۰ مسافر اقدام کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت نیروهای راهداری بیش از یک‌هزار کیلومتر باند رفت و برگشت از محورهای شریانی و غیر شریانی استان چهارمحال و بختیاری را برف‌روبی کردند.

غلامی ادامه داد: در این مدت ۶۰۰ تن شن و نمک پاشی ازسوی نیروهای راهداری استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بارش برف در تمام مناطق این استان تمام محورهای ارتباطی استان باز و تردد در محورها عادی و روان گزارش شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش برف تردد از محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

غلامی از تمام رانندگان درخواست کرد: برای تردد از محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری تجهیزات مورد نیاز مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، خوراک و لباس گرم همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تمام ۴۵۰ نفر نیروی انسانی زیرمجموعه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۴۲ راهدارخانه استان‌ مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

غلامی گفت: همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها، سامانه ۱۴۱ در خدمت رانندگان و مسافران است.

پیشتر اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی به این استان خبر داده بود.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری این سامانه بارشی تا اواخر وقت یکشنبه منجر به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان گفت: به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان کوهرنگ تا نیمروز یکشنبه ۶ اسفندماه ۲۶ سانتیمتر برف بر زمین نشست.

مهران چراغ‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: با فعال شدن سامانه بارشی از روز شنبه و استمرار آن تاکنون بارش برف و باران مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را در برگرفت.

وی افزود: بر این اساس تا ساعت ۶:۳۰ روز یکشنبه مجموع بارش‌های شهرکرد ۱۴.۳ میلی‌متر و ۹ سانتیمتر برف، بروجن ۱۰.۴ میلی‌متر و هشت سانتیمتر برف، لردگان ۱۲.۵ میلیمتر، کوهرنگ ۲۴.۵ میلی‌متر و ۶ سانتیمتر برف، اردل ۱۴ میلی‌متر و ۱۰ سانتیمتر برف و فارسان ۲۸.۳ میلی‌متر و ۲۵ سانتیمتر برف باریده است.

چراغ‌پور تصریح کرد: در این مدت میزان بارش‌ها در سامان ۱۱.۲ میلیمتر، در بن ۹ میلی‌متر و ۱۰ سانتیمتر برف، در شلمزار مرکز شهرستان کیار ۸.۱ میلیمتر، در فرخ‌شهر ۱۲.۳ میلی‌متر و هشت سانتیمتر برف، در مال‌خلیفه مرکز شهرستان فلارد ۱۵.۳ میلیمتر، در سورشجان مرکز بخش لاران شهرستان شهرکرد ۱۵.۳ میلیمتر، در بلداجی شهرستان بروجن ۱۰.۱ میلیمتر، در ایلبگی شهرستان سامان ۱۱.۴ میلیمتر، در دوآب‌صمصامی کوهرنگ ۳۰.۷ میلیمتر، در بازفت کوهرنگ ۲۱.۳ میلیمتر، در خانمیرزا ۱۴.۹ میلیمتر و در دزک شهرستان کیار هشت میلی‌متر و ۱۰ سانتیمتر برف ثبت شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا