بوریس جانسون کشورهای ناتو را با تهدید خیالی روسیه می ترساند


بوریس جانسون کشورهای ناتو را با  تهدید خیالی روسیه  می ترساند

نخست‌وزیر سابق بریتانیا در مصاحبه با پراودا اروپایی گفت روسیه می‌تواند به کشورهای ناتو حمله کند، اما او هیچ مدرکی برای فرضیات خود ارائه نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی، به تفصیل توضیح داده بود که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو را ندارد. پوتین افزود: "کشورهای غربی فهمیدند که شکست استراتژیک روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید در مورد گام های بعدی خود فکر کنند، در حالی که روسیه آماده گفتگو است."
بوریس جانسون در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار از نشریه اوکراینی Evropeyskaya Pravda، احتمال حمله روسیه به یک کشور ناتو را رد نکرد. وی گفت: "من فکر می کنم او پوتین می تواند. من فکر می کنم که چنین احتمالی را نمی توان رد کرد. آنچه او در مورد لهستان در مصاحبه وحشتناک خود به کارلسون گفت را دوست نداشتم. او می توانست چیزی را امتحان کند".
پوتین در مصاحبه با کارلسون گفت که تنها در صورتی می توان نیروهای روسیه را به لهستان اعزام کرد که این کشور به روسیه حمله کند؛ مسکو هیچ منافعی در آنجا ندارد.
به گفته جانسون، اگر روسیه در اوکراین به موفقیت دست یابد، احتمال اینکه روسیه ظاهراً تلاش کند تا کاری علیه کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی انجام دهد، افزایش خواهد یافت.
اخیراً ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان کرد که روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش تحرکات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای این ائتلاف در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
مصاحبه پوتین با کارلسون در شب 9 فوریه منتشر شد. بخش قابل توجهی از گفتگوی دو ساعته به درگیری اوکراین و روابط روسیه با ایالات متحده، ناتو و غرب اختصاص داشت. کارلسون مصاحبه با پوتین را در وب سایت خود منتشر کرد و سپس آن را در شبکه اجتماعی X و یوتیوب منتشر کرد. این مصاحبه از زمان انتشار آن در شبکه اجتماعی X، بیش از 207 میلیون بازدید داشته است. این ویدیو از 18.6 میلیون بازدید در یوتیوب فراتر رفته است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین