پاسخ متقارن روسیه به توقیف دارایی های روسیه


پاسخ متقارن روسیه به توقیف دارایی های روسیه

کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت که هرگونه اقدامی با دارایی های روسیه در خارج از کشور پاسخ متقارنی دریافت خواهد کرد، در روسیه نیز دارایی های همان کشورها تقریبا به میزان مشابهی مسدود شده است.
سیلوانوف در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت احتمالی طلای مسدود شده روسیه گفت: "این سوال را باید از آنها بپرسید، ما تصمیمات کشورهای غربی را دنبال می کنیم. ما هم تقریبا به همان اندازه مسدود کرده‌ایم. هر گونه اقدامی با دارایی های ما پاسخ متقارن خواهد داشت. ذخایر ارز خارجی مسدود شده است".
کشورهای غیردوست از فوریه 2022 تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند و در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی مسدود شده است. ذخایر ارزی کشور حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. تقریباً بلافاصله صحبت در مورد مصادره این دارایی ها توسط کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد.
در اکتبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده شود.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود."
وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
به گفته سیلوانوف، کشورهای دیگر هم اکنون از این ماجرا نتیجه گیری می کنند.
او گفت: "چینی ها مشارکت خود را در اوراق بهادار آمریکایی کاهش می دهند که این نتیجه روند در حال وقوع است. قابلیت اطمینان دلار و یورو تضعیف شده است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!