آزادی کامل آودیوکا انجام شد


آزادی کامل آودیوکا انجام شد

میدان های مین در آودیوکا یک خطر جدی است.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، ریاست جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که آودیوکا کاملاً آزاد شده است، نیروهای روسی در حال پیشروی هستند.
وی در ادامه افزود:"بر اساس اطلاعاتی که من دارم، بر اساس این واقعیت که بسیاری از تأسیسات قبلاً در آنجا بررسی شده اند و با در نظر گرفتن این واقعیت که واحدهای ما در حال پیشروی هستند، آری، آودیوکا آزاد شده است. اما این به این معنا نیست که مین ها خنثی شده اند و هیچ خطری وجود ندارد».
پیشتر، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: "در نتیجه مساحت ۳۱.۷۵ کیلومتر مربع از چنگ ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شد. تلفات دشمن در نبردهای آودیوکا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰۰ پرسنل نظامی بوده است. تنها گروه‌های پراکنده انفرادی از شبه نظامیان اوکراینی زیر فشار آتشباری مستمر نیروهای روسی، موفق شدند با رها کردن سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود، آودیوکا را با عجله ترک کنند".
این وزارتخانه تصریح کرد: "در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد".
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟