ماجرای هدیه 10 هزار دلاری ایلان ماسک به کاربران رمزارزها چه بود؟


ماجرای هدیه 10 هزار دلاری ایلان ماسک به کاربران رمزارزها چه بود؟

ایتنا - ناشران این ویدئو ادعا کردند آن بخشی از برنامه «لست ویک تونایت» است، که در آن، ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی متعهد شده است ۱۰۰۰۰ دلار به هر کسی که در یکی از سایت‌های ارز دیجیتال حساب باز کند، هدیه دهد.


ویدئویی که اخیرا از برنامه «لست ویک تونایت»، منتشر شده، حاکی از آن است که ایلان ماسک تصمیم گرفت ۱۰ هزار دلار را به هر کسی که در یکی از سایت‌های ارز دیجیتال حساب باز کند، هدیه بدهد.

ناشران این ویدئو ادعا کردند آن بخشی از برنامه «لست ویک تونایت» است، که در آن، ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی متعهد شده است ۱۰۰۰۰ دلار به هر کسی که در یکی از سایت‌های ارز دیجیتال حساب باز کند، هدیه دهد.

تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از مشاهده این ویدئو، حساب‌های کاربردی باز کردند تا هدیه ایلان ماسک را دریافت کنند اما مشخص شده است این ویدئو جعلی است.

در این ویدئو، برنامه «لست ویک تونایت» که توسط «جان اولیور» کمدین انگلیسی اجرا می‌شود را می‌بینیم، همچنین صدایی شبیه به صدای «ایلان ماسک» شنیده می‌شود.

این صدای شبیه‌سازی شده می‌گوید: «قول می‌دهم، به هر کسی که در این وب‌سایت حساب باز می کند، یک کد دریافت می‌کند تا هدیه ۱۰۰۰۰ دلاری را بگیرد.»

اما مشخص شده است که این ویدئو منتشر شده در پلتفرم تیک‌تاک، با استفاده از فناوری دیپ‌فیک یا جعل عمیق ساخته شده است.


ماجرای هدیه 10 هزار دلاری ایلان ماسک به کاربران رمزارزها چه بود؟


یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته است که این ویدئو را در تیک‌تاک را دیده و قبل از اینکه متوجه کلاهبرداری باشد، برای ثبت نام و ارائه اطلاعات بانکی خود وارد سایت شده است.

گفتنی است که تیک‌تاک چندین نسخه از این ویدئو را حذف کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس