ماه سرنوشت‌ساز برای مربی برزیلی پرسپولیس


ماه سرنوشت‌ساز برای مربی برزیلی پرسپولیس

نمایش خوب سرخ‌پوشان پایتخت مقابل تراکتور تا حدودی نگاه‌ها را به سرمربی برزیلی عوض کرده و اکنون باید دید اوسمار می‌تواند جایگاهش در پرسپولیس تثبیت کند.

گریز موقت از جهنم؛ این خلاصه اتفاقی است که برای اوسمار ویرا رخ داد. زمانی که دستیار پیشین یحیی گل‌محمدی پس از جدایی او به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب و معرفی شد، شاهد موج کم‌نظیری از اعتراضات بودیم که بحق هم به‌نظر می‌رسید. به هر حال گفته بودند برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست یا اگر نشد، یک مربی نامدار خارجی به تیم اضافه می‌شود اما اتفاقی که در عمل رخ داد، انتخاب عضوی دیگر از کادرفنی بود که به هر حال در ناکامی نسبی قبلی هم نقش داشته است. بعدتر هم یحیی از ویرا حمایت نکرد و در پاسخ به سؤالی در این مورد گفت: «نظری ندارم.» ۲شکست عجیب دوستانه در اردوی امارات و تهران و بعد هم شروع کار با باخت به آلومینیوم اراک ، وضع ویرا را به مراتب بدتر کرد و حتی شایعه جدایی رضا درویش و بازگشت یحیی گل‌محمدی را بر سر زبان‌ها انداخت. با این حال نمایش خوب پرسپولیس مقابل تراکتور و کسب یک پیروزی ارزشمند، بخش زیادی از نگاه‌ها را تغییر داد و باعث شد به شکل خوش‌بینانه‌تری در مورد این مربی بحث شود. اوج محک ویرا اما، در همین روزهای باقیمانده از سال ۱۴۰۲ است؛ اسفند پرماجرایی که ۵مسابقه دیگر برای سرخپوشان در دل دارد و به‌احتمال زیاد جایگاه اوسمار را در افکار عمومی روشن خواهد کرد.

ماه سرنوشت‌ساز برای مربی برزیلی پرسپولیس

اسفند را «دود» نکن!

کار در پرسپولیس بزرگ‌ترین فرصت برای ویرا است تا از جلد یک دستیار ارزان همیشگی خارج شود و ردای سرمربیگری به تن کند. او باید قدر این موقعیت طلایی و شاید بادآورده را بداند و در گام اول، بازی‌های‌ ماه آخر سال را دود نکند! سرخپوشان در نخستین گام روز چهارشنبه نهم اسفند مهمان ذوب‌آهن خواهند بود. تیم حریف فصل خوبی داشته و علیرضا بیرانوند هم از حضور در این مسابقه محروم است. ۱۴اسفند نخستین بازی حذفی پرسپولیس در این فصل در ورزشگاه آزادی مقابل نفت‌وگاز گچساران برگزار خواهد شد. به هر حال مسابقات حذفی به شکل تک‌بازی برگزار می‌شود و حواس سرمربی برزیلی و شاگردانش باید به خلق شگفتی احتمالی باشد. روز هجدهم همین ‌ماه پرسپولیس در آزادی میزبان فولادی است که فصل درخشانی را پشت سر نمی‌گذارد. ۲۳ اسفند اما «بازی عمر» اوسمار برگزار می‌شود؛ جدال با جواد نکونام در دربی تهران که اگر با برد پرسپولیس همراه شود، این مربی راه صدساله را در یک روز خواهد پیمود. مسابقات سال خورشیدی برای سرخپوشان اما با تقابل با پیکان در روز ۲۷ اسفند به پایان خواهد رسید.

این تیم پرمهره

آنچه فرصت اوسمار ویرا را طلایی‌تر می‌کند، ترکیب خوبی است که او در اختیار دارد. به هر حال پرسپولیس ۲خرید خارجی مهم داشته که از این هفته می‌توانند بازی کنند؛ عبدالکریم حسن و اورونوف. به علاوه عیسی آل‌کثیر هم بلافاصله در بازگشت به جمع سرخپوشان ارزش‌هایش را نشان داد. محمد خدابنده‌لو هم به خط میانی اضافه شده، وحید امیری بهبود یافته و گفته می‌شود یک مهاجم دیگر هم به تیم افزوده خواهد شد. اوسمار هرگز خودش را نخواهد بخشید، اگر این موقعیت را از دست بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان