اتحادیه اروپا تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کرد


اتحادیه اروپا تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کرد

شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین علیه بلاروس را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شورای اروپا امروز (دوشنبه) و در پی برگزاری انتخابات پارلمانی بلاروس، اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه این کشور را تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ تمدید می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز، شورا تصمیم گرفت که اقدامات محدودکننده مرتبط با سرکوب داخلی در بلاروس و حمایت این رژیم از جنگ روسیه علیه اوکراین را به مدت یک سال دیگر تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ تمدید کند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، تاکنون، ۲۳۳ فرد و ۳۷ نهاد را هدف قرار داده که منجر به مسدودسازی دارایی‌های این افراد و نهادها و ممنوع بودن تبادلات مالی با آن‌ها شده است. این ممنوعیت‌ها همچنین شامل ممنوعیت سفر برای افراد حقیقی می‌شود.

در بیانیه شورای اروپا آمده است: بلاروس هنوز مشمول تحریم‌های اقتصادی، از جمله محدودیت‌ها در حوزه مالی،‌ تجاری، کالاهای دومنظوره، فناوری، مخابرات، انرژی، حمل‌ونقل و دیگر حوزه‌ها است.

پس از در قدرت ماندن «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهور بلاروس برای ششمین دور متوالی که با اعتراضات گسترده‌ای نیز همراه بود، روابط میان مینسک و کشورهای غربی بدتر شد. غرب به تدریج، تحریم‌هایی را علیه مقامات و کسب‌وکارهای بلاروسی اعمال کرده و مینسک را به تقلب در انتخابات و نقض حقوق بشر متهم کرد که البته بلاروس آن را رد کرد. این تحریم‌ها به دلیل حمایت مینسک از حمله روسیه علیه اوکراین تمدید شد.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی