اعلام میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی


اعلام میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری بود.

اعلام میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش راهبرد معاصر؛ مبلغ عیدی مستمری بگیران بانک رفاه ۱۴۰۳. میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری بوده و به میزان دو میلیون و پانصد هزار تومان (۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) می‌باشد. همچنین زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳، معمولا در اسفند ماه صورت می‌گیرد.

در توضیح مبلغ عیدی مستمری بگیران بانک رفاه ۱۴۰۳ می‌بایست توضیح داد که حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به حساب بانک‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی واریز شده که از جمله این بانک‌ها می‌توان به بانک رفاه اشاره نمود.

مبلغ عیدی مستمری بگیرانی که در بانک رفاه حساب داشته، در سال ۱۴۰۳، با بیست سال سابقه، دو میلیون و پانصد هزار تومان، تصویب شده بود که علاوه بر آن، ۷۰۰ هزار تومان برای عائله مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل نیز ۳۰۰ هزار تومان، تعلق می‌گیرد.

حقوق کارگران در کشور ما در قانون کار مصوب هزار و سیصد و شصت و نه به رسمیت شناخته و مورد تایید قانون گذار قرار گرفته است. تعیین حداقل قانونی درآمد ماهیانه و ممنوعیت تعیین درآمد به کمتر از آن، پیش بینی انواع مرخصی، بیمه تامین اجتماعی، حق سنوات و دریافت حقوق بازنشستگی، از جمله حقوق قانونی کارگرن بوده که قانون کار به آن پرداخته است.

یکی دیگر از حقوق قانونی کارگر، حق دریافت عیدی بوده که بر اساس آن، هر ساله کارفرمایان مشمول قانون کار، موظف هستند تا قبل از فرارسیدن سال نو، مبلغی را به عنوان عیدی به کارگران مشغول در کارگاه خود بپردازند. البته بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز همانند کارگران مشغول به کار، هر ساله مبلغی را تحت عنوان عیدی دریافت می‌نمایند، با این تفاوت که این میزان عیدی، توسط سازمان تامین اجتماعی به حساب این دو گروه واریز می‌گردد. / روزنو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی