شروط جدید نتانیاهو برای توافق مبادله اسرا


شروط جدید نتانیاهو برای توافق مبادله اسرا

کانال ۱۲ عبری با اشاره به قوت گرفتن توافق جدید آتش بس فاش ساخت که اسراییل ممکن است اسرای برجسته فلسطینی و با احکام «اتهامی» بالا را با پیش شرط ترک فلسطین در ازای آزادی اسرای در غزه آزاد کند.

یک رسانه عبری به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی از احتمال آزادی برخی اسرای فلسطینی برجسته در مقابل آزادی اسرای صهیونیستی در جریان توافق آتش‌بس جدید خبر داد.

بر پایه این گزارش، کانال ۱۲ عبری گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره توافق احتمالی مبادله اسرا گفته که افرادی که در «کشتن اسرائیلی‌ها» دست داشته‌اند، باید پس از آزادی آنان به عنوان بخشی از توافق احتمالی مبادله اسرا با حماس، خاک فلسطین را ترک کنند.

رسانه‌های عبری توضیح دادند که بنیامین نتانیاهو در پیشنهاد جدید خود برای مبادله اسرا خواستار خروج اسرای «برجسته» فلسطینی از خاک فلسطین در جریان توافق احتمالی جدید هنگام انتقال آنان به قطر شده است.

از سوی دیگر، نتانیاهو خواستار انتقال اسرای «سنگین و بزرگ» فلسطینی است که در این معامله آزاد خواهند شد، در حالی که این درخواست در نشست پاریس مطرح نشد.

شروط جدید نتانیاهو برای توافق مبادله اسرا
همزمان با زمزمه توافق جدید، ایهود باراک، نخست وزیر سابق اشغالگران در مواضعی اعلام کرد که نتانیاهو آماده است تا اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه را به بهای قوی نشان دادن خود «در معرض خطر جانی» قرار دهد.

در عین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات گزارش داد که مذاکره کنندگان اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل ممکن است اسرای برجسته فلسطینی را آزاد کند.

این روزنامه به نقل از مقامات مذکور ادامه داد که آزادی زندانیان فلسطینی با محکومیت‌های بالا در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت در غزه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان