زمین گیر شدن کارمندان و دبیرستانی‌های همدان


زمین گیر شدن کارمندان و دبیرستانی‌های همدان

مدیریت بحران همدان درحالی تصمیم به باز بودن و عدم تاخیر ادارات، بانک‌ها و مدارس متوسطه دوم در همدان شد که نه تنها شرایط عبور و مرور مساعد نبود بلکه خبری از وسیله ایاب و ذهاب نیز نبود.

برف برای روز دوم میهمان همدان است، برف‌ی که مداوم درحال باریدن است و طبق گزارش‌ها ارتفاع آن در روز گذشته به بیش از بیست سانتی متر رسیده بود.

این روند درحالی است که تعطیلی مدارس روز دوشنبه هفتم اسفندماه و تأخیر یک ساعته ادارات و بانک‌های همدان را در پی داشت؛ اگرچه این اعلام تعطیلی و تاخیر‌ها در همدان عموماً با تأخیر‌های بسیاری همراه است، اما شب گذشته رکورد دیگری در این زمینه به ثبت رسید.

درحالی که درجه سرمای هوا بسیار بیشتر از روز گذشته بود، اما در نهایت در ساعت ۱۱ و سی دقیقه شب اعلام شد که مدارس متوسطه دوم، ادارات و بانک‌ها تأخیر یا تعطیلی‌ای را نخواهند داشت.

این خبر آن قدر دیر منتشر و البته آن قدر دیر برای آن تصمیم گیری شده بود که همه مدارس سطح استان همدان خبر تعطیلی تمامی مقاطع را منتشر کرده بودند و سایت‌های رسمی استان در کانال‌های خبری خود نیز این موضوع را منتشر و از خبرگزاری صدا و سیما همدان وام گرفته بودند.

این سردرگمی تمامی نداشت به نوعی که امروز صبح درحالی کارمندان و دانش آموزان دبیرستانی باید به سرکار و مدارس می‌رسیدند که هیچ وسیله نقلیه عمومی در سطح شهر وجود نداشت.

چرا فکری به حال کارمندانی که به دیگر شهرستان‌ها می‌روند، نشد؟

خانم مرادی فرد صبح امروز در این زمینه چنین گفت: از ساعت ۶ صبح برای رفتن به شهرستانی که در آن کار می‌کنم، سمت فرهنگیان ایستاده بودم. همیشه آنجا سوار ماشین می‌شدم، اما این بار خبری از هیچ خودرویی نبود.

وی با اشاره به اینکه چرا به کارمندانی که باید به شهرستان‌های دیگر بروند فکری نکردند؟، افزود: تا ساعت ۷ و سی دقیقه آنجا معطل شدیم تا در نهایت یک خودروی بسیار نامناسب به لحاظ ایمنی رسید و ما را به آن شهرستان برد.

مرادی فرد با اشاره به اینکه ساعت ۶ صبح مجبور به ترک خانه شدم و امروز را تأخیر خوردم، گفت: اینکه ساعت ۶ صبح از منزل تا آن محل هم چگونه خودم را رساندم داستان دارد!

زمین گیر شدن کارمندان و دبیرستانی‌های همدان

خبری از تاکسی و اتوبوس نبود

خانم یوسفیان یکی از کارمندان در سطح شهر همدان است، وی گفت: محله ما در مسیر شکریه است، هیچ تاکسی تلفنی اینترنتی و یا سامانه‌های تلفنی پاسخگو نبودند تا محل کارم که فاصله زیادی از منزل ما دارد، مجبور به پیاده رفتن شدم. پایم لیز خورد و در مسیر آسیب دیدم، چرا نباید فکری برای این روز می‌کردند؟ چرا هیچ تاکسی یا اتوبوس داخل شهری وجود نداشت؟

وی با بیان اینکه خواهرم هم به تازگی معلم یکی از روستا‌ها شده است، عنوان کرد: برادرم هم نتوانست به محل کارش برسد، چراکه خبری از تاکسی‌های برون شهری هم نبوده است.

یکی از دانش آموزان همدانی هم درحالی که مسیر سرپایینی را به سختی می‌آمد، گفت: سرویسم مینی بوس است، نتوانست از این سربالایی بالا بیاید، گفت این مسیرو خیابان بعدی را خودم بیایم. از اینکه در برف به مدرسه می‌روم، حس خوبی دارم، اما مداوم نگرانم اتفاقی برایم بیفتد.

ساعت هشت و نیم صبح شد، مسیر‌ها برای عبور و مرور بهتر از ساعت شش و هفت صبح شدند یعنی مدیریت بحران استان که به نسبت دوره‌های قبلی بسیار منفعل‌تر و در سکوت بیشتری ادامه حیات می‌دهد، می‌توانست ادارات و بانک‌ها و البته مدارس دبیرستان را با تأخیر دو ساعته یا حداقل یک ساعته برنامه ریزی کند.

تاکسی‌های برون شهری با کوچک‌ترین بارندگی پنهان می‌شوند و تاکسی‌های درون شهری و اتوبوس‌ها نیز تنها در برخی از مسیر‌ها رؤیت می‌شوند.

برف‌ها در کوچه‌های اصلی نه تنها برف روبی نشده‌اند بلکه نمک یا ماسه پاشی‌ای هم صورت نگرفته و ساعت ۶ و هفت صبح کارمندان و دانش آموزان بسیاری در سرمای همدان در انتظار رؤیت یک ماشین بودند! امید است که زیرساخت‌ها به نحوی باشد که اگر می‌خواهیم همه به موقع و به سلامت برسند، حداقل دغدغه خودرو و سرویس و عبور و مرور را نداشته باشند و فکری به حال برف روبی کرده باشیم!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟