متکی: مردم نتیجه انتخابات را مشخص می کنند


متکی: مردم نتیجه انتخابات را مشخص می کنند

سر لیست انتخاباتی شورای وحدت با بیان اینکه فهرست شورای وحدت برآمده از حضور دردآشنایان توانمند و تخصص است، گفت: ۱۱ اسفند انتخابات پرشکوهی خواهیم داشت و مردم نتیجه انتخابات را مشخص می کنند.

متکی: مردم نتیجه انتخابات را مشخص می کنند

به گزارش راهبرد معاصر، نشست خبری شورای وحدت که درحسینیه سیدالشهدا، محل دفتر مرکزی شورا برگزار شد.

متکی در این نشست گفت: ما ضمن حمایت عملکرد دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خود را به امر کشورداری و حکمرانی بیان کردیم.

وی با بیان اینکه به دنبال دردآشنایانی گشتیم که با تعهد و تخصص می توانند کادرسازی کنند و راهکار ارائه بدهند، تاکید کرد که فهرست شورای وحدت برآمده از حضور دردآشنایان توانمند و تخصص است.

سخنگو و سر لیست «شورای وحدت» تاکید کرد: استقبال جامعه روحانیت مبارز موجب دلگرمی ما شد.

وی اضافه کرد: در 29 استان پایگاه های شورای وحدت را بوجود آوردیم. شورای وحدت به دنبال این است فهرستی از مسائل محوری کشور را تدوین کند.

وی افزود: انتخابات را منوط و مشروط به هیچ نتیجه ای نمی کنیم، مردم نتیجه انتخابات را مشخص می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس آن، ما ورود به مباحث گفتمان‌سازی را مدنظر قرار دادیم. ما به دنبال تدوین مشکلات محوری کشور هستیم؛ در حوزه‌های سیاست، امنیت، سیاست خارجی، آسیب‌های اجتماعی و.... در این حوزه‌ها ما بدنبال رسیدن به چارچوب‌های مشترک و راه‌حل‌های آن هستیم. اجماع سازی پیرامون این مسائل، هم در صورت بندی مسائل و هم در راه‌های برون رفت از این شرایط، دو محور اصلی گفت‌وگوهای ما بوده است.

تکی تاکید کرد: پس از انتخابات و سوای از آن، ما این مباحث را پیگیر خواهیم بود. ما در کنار این وظیفه اصلی، حضور در رخدادها و مباحث ملی کشور را در دستور کار دوم خودمان داریم؛ انتخابات‌ها یکی از این سرفصل‌های مهم است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر جمهوری اسلامی ظرفیتی برای فعالیت‌های حزبی، سیاسی و تشکیلاتی فراهم کرد، در جایگاه‌هایی که اصل نظام مطرح است، ما باید از جایگاه‌هایی که برایمان بوجود آمده، برای نظام استفاده کنیم. به همین دلیل، ما از حق ملت برای تعیین سرنوشتش به عنوان میراث امام حمایت می‌کنیم.

سخنگوی شورای وحدت، تاکید کرد: ما به هیچ وقت هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و حضورمان را منوط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم.

متکی بیان این مسئله که ما در دوران پیش از انقلاب، انتخابات داشتیم، اما انتخاب نداشتیم، بیان کرد: نمایندگانی که باید به مجلس می‌رفتند، توسط دربار یا بالاتر از آن انتخاب شده بود. مردم انتخابات داشتند، اما حق انتخاب نداشتند. امام این حق را به مردم بازگرداند. ما با تمام وجودمان از این حق دفاع می‌کنیم.

وی گفت: ما هیچ تحلیل، سناریو و طراحی‌ای را که منجر به عدم حضور مردم در انتخابات شود، برنمی‌تابیم و نمی‌پذیریم.

سخنگوی شورای وحدت، در توضیح چگونگی شروع نقش آفرینی این جریان در این انتخابات، توضیح داد: شورای وحدت، در چند ماه پیش از انتخابات، در وضعیت انتخاباتی قرار گرفت. ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خودمان را به امر کشورداری بیان می‌کردیم. در کنار این مسائل، طرح‌هایی را برای حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات پی ریزی کردیم. فهرست شورای وحدت، برآمده از حضور درد آشنایانی است که در حوزه نیازهای مردم و کمیسیون ‌های مجلس، توانمندی دارند.

متکی در بیان نقش بانوان و جوانان در فهرست این شورا گفت: در این فهرست، برای اولین تعداد خانم‌های حاضر در فهرست را به ۷ نفر افزایش دادیم. ما نقش بانوان را نقشی راهبردی و کاربردی برای نظام می‌دانیم.

متکب در ادامه گفت: به شوراهای، استان‌ها توصیه کردیم که اگر تعداد نمایندگانی بیش از یک نفر دارند، از خانم‌ها استفاده نمایند. اگر ما از این ظرفیت استفاده نکنیم، به ما تحمیل خواهد شد. در مجلس معتقدیم که حضور بانوان در مجلس، باید به تعدادی که شایسته آن‌ها است برسد. همچنین، جوانان سرشار از انرژی، ایده‌های نو و ادبیات نو برای کشور هستند. میانگین سنی پایین فهرست شورای وحدت، نشان دهندهٔ نقش برجسته جوانان است. ٣٢ سال، جوان ترین نامزدی است که در فهرست ما قرار داد.

وی ادامه داد: ما بانویی را در فهرست بانوانمان داریم، که علی رغم نام آشنا نبودن، پروفسور و استاد تمام است. مقالات متعددی را در ژورنال‌های متعدد به ثبت رسانده و ٢٨ کتاب نوشته است.

متکی تصریح کرد: در فهرست شورای وحدت، ما تلاش کردیم که دو مجموعه‌ای که باید مکمل باشند، در حوزه اقتصادی و تولید کشور، در کنار یکدیگر داشته باشم. ما هم نماینده حوزه کارگری و هم کارفرمایی را داریم. اما فقط کارگر بودن، که شغل شریفی است، ویژگی خواهر ما نیست، او دارای مدرک دکترا و رئیس بزرگترین مجمع کارگری در کشور است. در این فهرست، از بزرگان روحانیونی دعوت کردیم که در خدمتشان باشیم.

وی درخصوص حضور روحانیون در فهرست گفت: ما اعتقاد داریم که حکمرانی، باید بواسطه "بما انزل الله" باشد. ما جاری شدن حکم خدا و کلام خدا را لازمه تشکیل دولت اسلامی می‌دانیم.

تکی تاکید کرد: در جلسه شورای وحدت مصوب شد که نامزدهای شورای وحدت بتوانند در فهرست‌های مختلف حاضر شوند، و این بلا مانع است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق