واکنش آمریکا به استعفای کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین


واکنش آمریکا به استعفای کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از استعفای کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال می‌کنیم و آن را گامی مثبت جهت اصلاح و به‌روز شدن آن در نظر می‌گیریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متیو میلر خطاب به خبرنگاران گفت: ما از استعفای کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال می‌کنیم و آن را گامی مثبت جهت اصلاح و به‌روز شدن آن در نظر می‌گیریم.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، متیو میلر خاطرنشان کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان رایزنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، این تشکیلات را به اتخاذ چنین اقداماتی ترغیب کرده بود.

وی در ادامه افزود: ما بر این باور هستیم که چنین اقداماتی مثبت هستند و این امر گامی مهم در راستای تحقق یکپارچگی مجدد غزه و کرانه باختری تحت رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین است.

خبر مرتبط
موافقت محمود عباس با استعفای دولت خودگردان فلسطین

اقتصادنیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استعفای دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمد اشتیه» نخست وزیر این دولت را پذیرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از واکنش مستقیم نسبت به استعفای محمد اشتیه خودداری کرد و گفت این مسأله مربوط به امور داخلی فلسطینیان است.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه استعفای دولت را اعلام کرد. نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان در سخنانی در این باره اعلام کرد: امروز استعفای دولت را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان ارائه کردم.

اشتیه در ابتدای جلسه هیئت وزرا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: ما در صحنه رویارویی با رژیم اشغالگر باقی خواهیم ماند و تشکیلات خودگردان فلسطین به مبارزه برای ایجاد کشور در سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد. معتقد هستم که مرحله بعدی و چالش‌های آن نیازمند ترتیبات و تدابیر جدید دولتی و سیاسی است. واقعیت جدید در غزه مستلزم گسترش اختیارات تشکیلات خودگردان فلسطین بر کل سرزمین فلسطین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022