انتقاد بورل از حمایت همه جانبه رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی


انتقاد بورل از حمایت همه جانبه رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی

یکی از مقامات اروپا تاکید کرد که حمایت بی قید و شرط رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی برای این قاره هزینه ژئوپلیتیک داشته است.

انتقاد بورل از حمایت همه جانبه رئیس کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی

به گزارش راهبرد معاصر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا را به حمایت کامل نسبت به رژیم صهیونیستی پس از مواضع اخیر متهم کرد.

جوزپ بورل در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی ال پایس گفت: رئیس کمیسیون اروپا مواضعی کاملاً مغرضانه نسبت به اسرائیل اتخاذ می‌کند، زیرا او قبلاً حمایت اتحادیه اروپا از اشغال اسرائیل را پس از طوفان الاقصی علناً اعلام کرده بود. سفر او به اسرائیل در اواخر سال ۲۰۲۳ هزینه ژئوپلیتیک زیادی برای اروپا به همراه داشته است.

شایان ذکر است که اورسولا فون در لاین از هفتم اکتبر گذشته به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و عدم تمایل او به حمایت از غیرنظامیان در غزه، مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. این مقام اروپایی در ششمین روز از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با هدف همبستگی با تل آویو به اراضی اشغالی سفر کرده بود و از آنجا حمایت بی قید و شرط اتحادیه اروپا از اشغالگران صهیونیست را اعلام کرد.

در همین حال، فون در لاین در اظهارات خود در آن زمان، هرگز به وضعیت بشردوستانه در غزه نپرداخت و هیچ توصیه‌ای به تل آویو برای توقف هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه نکرد.

این درحالی است که با شهادت نزدیک به سی هزار زن و کودک و غیرنظامی در غزه، مردم جهان از جمله مردم کشورهای اروپایی نسبت به رژیم صهیونیستی دیدگاه بدی پیدا کردند و سران کشورهای اروپا نیز تلویحا صهیونیست‌ها را به آتش‌بس سوق می‌دهند. در همین راستا اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در بیانیه‌های مطبوعاتی گفت: ما صریحاً در مورد حمله گسترده به رفح هشدار می‌دهیم. بسیاری از مردم اکنون به آنجا گریخته‌اند و هیچ جایگزینی برای فرار ندارند و نمی‌توانند در امان باشند. باید از یک فاجعه انسانی جلوگیری کرد.

همچنین هفته گذشته، استفن هایبستریت، سخنگوی دولت آلمان، نسبت به اظهارات سران رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد خود برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی عمیق کرد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!