چگونه سیاستمداران اروپایی از ایده اعزام نیرو به اوکراین حمایت نکردند


چگونه سیاستمداران اروپایی از ایده  اعزام نیرو به اوکراین  حمایت نکردند

مقامات کشورهای اروپایی از اعزام نیرو به اوکراین خودداری کردند. در مورد اینکه چرا آنها از ایده امانوئل ماکرون حمایت نکردند در مقاله اسپوتنیک بخوانید.

به گزارش اسپوتنیک، روز قبل، کنفرانسی در مورد حمایت از اوکراین به ابتکار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در پاریس برگزار شد. رهبران حدود ده کشور اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، لهستان، دانمارک و هلند به آن دعوت شدند. پس از این نشست، رهبر فرانسه گفت که شرکت کنندگان در آن درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند.
کسی حمایت نکرد
همانطور که بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت، به گفته وی، پیشنهاد ماکرون مانند غذای فکری به نظر می رسد و هیچ کس از آن حمایت نکرده است.
صدراعظم اولاف شولتز نیز به نوبه خود گفت که طرفین از ابتدا توافق کردند که از اعزام نیرو خودداری کنند.
وی افزود: "در جریان گفتگوهای خوب، یک بار دیگر بحث کردیم که آنچه که از ابتدا بین خودمان توافق کردیم در آینده نیز قابل اجرا خواهد بود، یعنی: هیچ نیروی زمینی در خاک اوکراین وجود نخواهد داشت، هیچ سربازی از سوی کشورهای اروپایی به آنجا اعزام نخواهد شد."
این ایده در ایتالیا نیز رد شد. به گفته آنتونیو تاجانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا، اعزام نیرو برای ایتالیایی ها به معنای وضعیت جنگی با روسیه است.
وی کفت: "این ایده ماکرون است. به نظر من وقتی در مورد اعزام نیرو صحبت می کنیم، باید بسیار مراقب باشیم، زیرا نباید کاری کنیم که مردم فکر کنند ما در حال جنگ با روسیه هستیم. ما با روسیه در جنگ نیستیم. نظر شخصی، من طرفدار اعزام نیروهای ایتالیایی برای جنگ در اوکراین نیستم."
در مورد عدم اعزام نیرو بحث شد
به نوبه خود، رئیس جمهور فنلاند، ساولی نینیستو در اظهار نظری به MTV3 گفت که شرکت کنندگان در جلسه درباره استقرار نیروها بحث نکردند، بلکه کاملا برعکس - که این اتفاق نخواهد افتاد.
وی گفت: "گفت‌وگوی مثمر ثمری در پاریس صورت گرفت که در طی آن توجه اصلی به نیازهای فوری اوکراین، به‌ویژه در حوزه مادی معطوف شد. ممکن است راه‌های جدیدی برای برآورده کردن آن‌ها در نظر گرفته شود. سایر ابزارهای احتمالی نظامی و غیرنظامی نیز وجود داشت. این بحث مطرح شد که هیچ گونه نظامی به اوکراین فرستاده نشود. فنلاند نیز همین موضع را دارد."
به گفته اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد، حتی کی یف نیز درخواستی برای اعزام نیرو نداشته است.
وی به کانال تلویزیونی اس وی تی گفت: ""ما اکنون به طور کامل درگیر ارسال تجهیزات پیشرفته از سوئد به اوکراین به روش های مختلف هستیم، همانطور که بسیاری از کشورها انجام می دهند. اوکراین نیز به ارسال نیرو نیاز ندارد. این موضوع بی ربط است."
پیلار آلگریا، سخنگوی دولت اسپانیا گفت که اسپانیا همچنین با پیشنهاد فرانسه برای اعزام نیروهای زمینی اروپایی به اوکراین موافق نیست.
او افزود: "ما باید بر آنچه که نیاز فوری است تمرکز کنیم - تسریع در ارسال سلاح."
پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان در شبکه های اجتماعی نوشت، بوداپست معتقد است که درگیری نباید گسترش یابد، بلکه باید پایان یابد.
وی گفت: "ما اخبار مربوط به نشست دیروز در پاریس را می شنویم و می بینیم. موضع مجارستان روشن و قاطع است: ما حاضر نیستیم نه سلاح و نه سرباز به اوکراین بفرستیم. جنگ نباید عمیق تر شده و گسترش یابد، بلکه باید پایان بپذیرد."
در عین حال، لندن خاطرنشان کرد که متخصصان نظامی بریتانیا در حال حاضر در اوکراین حضور دارند.
ریشی سوناک، نخست وزیر به رویترز گفت: "به جز تعداد کمی از پرسنل که در این کشور هستند و از نیروهای مسلح اوکراین حمایت می کنند، ما هیچ برنامه ای برای استقرار در مقیاس بزرگ نداریم."
واکنش کرملین
کرملین در توضیح سخنان مکرون گفت که چنین تحولی ناگزیر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و کشورهای ناتو می‌شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، موضوع بحث در مورد امکان "ارسال نیروهای معین به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...