نقشه غرب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی


نقشه غرب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکا علیه جمهوری اسلامی ضربه زدن به سرمایه اجتماعی ایران است. آمریکا در ۴۵ سال گذشته روش‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته، اما نه‌تنها موفق به براندازی نشده، بلکه حتی نتوانسته تغییری در سیاست‌های تهران ایجاد کند. ازاین‌رو مطلوب غرب در انتخابات آتی حداقلی کردن مشارکت و مطلوب نظام اسلامی مشارکت پرشور است.

نقشه غرب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بررسی رفتاری دولت آمریکا نشان می دهد دخالت در انتخابات دیگر کشورها راهبرد اساسی سیاست خارجی این کشور به شمار می رود؛ به طوری که به قاعده ای میان سیاستمداران مستقر در کاخ سفید تبدیل شده است. در سال 2016 میلادی مطالعه ای انجام شد که نشان داد، میان ۹۳۸ انتخابات جهانی بررسی شده، آمریکا بالاترین دخالت را داشته است.


به عنوان نمونه آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، مؤسسه ملی دموکرات و مؤسسه جمهوری‌خواه بین‌المللی به گروه‌های سیاسی ضد سوسیالیست در آلبانی کمک، آموزش، حمایت رسانه‌ای و بودجه ارائه کردند. سفارت آمریکا نیز علنی از حزب دموکرات آلبانی حمایت کرد.


لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت، دولت آمریکا مشاوران و وسایل نقلیه ای را برای کمپین حزب دموکرات آلبانی فراهم و تهدید کرد در صورت پیروزی حزب سوسیالیست آلبانی در انتخابات، از کمک‌های خارجی به این کشور خودداری خواهد کرد. البته نمونه های فراوانی از این مدل وجود دارد. درواقع ارزیابی رفتاری آمریکا نشان می دهد مطلوب این کشور در انتخابات دیگر کشورها، پیروزی افراد یا تفکر متمایل به غرب است.


به عبارتی، تفسیر آمریکا از وجود دموکراسی و انتخابات در دیگر کشورها این است شرایط به نفع آمریکا و منافع این کشور پیش برود و در غیر این صورت انتخابات ان کشورها مورد تأیید غرب نخواهد بود. در این صورت روند انتخابات آن کشورها با دخالت آمریکا به فتنه، شورش و در نتیجه طراحی انقلاب مخملی از جانب غرب تبدیل خواهد شد؛ شبیه وضعیتی که در سال 88 در کشورمان شاهد بودیم.

محور رسانه ای عبری- غربی که سیاست های اتاق فکر علیه ایران را اجرا می کنند، با برجسته کردن مشکلات اقتصادی کشور، دامن زدن به مشکلات قومیتی و ... تلاش می کنند مردم را نسبت به برگزاری انتخابات دلسرد کنند


انتخابات مجلس شورای اسلامی

بررسی رفتار غرب در قبال انتخابات مجلس شورای اسلامی که 11 اسفند ماه برگزار می شود، نشان می دهد همچنان به دنبال مطلوب خود هستند. حمایت از گزینه متمایل به غرب سیاست همیشگی غرب در انتخابات بوده است، اما اکنون تلاش برای تحقق نیافتن مشارکت پرشور در انتخابات سیاست دیگری است که دنبال می کند.


در واقع محور رسانه ای عبری- غربی که سیاست های اتاق فکر علیه ایران را اجرا می کنند، با برجسته کردن مشکلات اقتصادی کشور، دامن زدن به مشکلات قومیتی و ... تلاش می کنند مردم را نسبت به برگزاری انتخابات دلسرد کنند؛ به طوری که دولت آمریکا در سال‌های اخیر مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران، یعنی پشتوانه مردمی را هدف قرار داده و تلاش کرده است سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را تنزل دهد.


سرمایه اجتماعی برای هر حکومتی منبع قدرت به شمار می‌رود و تضعیف آن تهدید جدی است. غرب با راه اندازی بازی دوگانه ای در انتخابات تلاش می کند مؤلفه های قدرت نظام را با برگزاری انتخابات با مشارکت حداقلی تضعیف کند؛ به طوری که فردای برگزاری انتخابات با سیاست های اعلام و اعمال شده القا خواهد کرد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان جایگاه مردمی ندارند.
توطئه غرب این است مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد تا بتواند برای مشروعیت زدایی بین المللی از جمهوری اسلامی مقدمه سازی کند.


بنابراین یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ضربه زدن به سرمایه اجتماعی حکومت ایران است. البته ناگفته نماند آمریکا در ۴۵ سال گذشته روش‌های مختلفی را در دو قالب سخت و نرم علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته؛ اما نه تنها موفق نشده است براندازی جمهوری اسلامی ایران را رقم بزند، بلکه حتی موفق نشده تغییری در سیاست‌های تهران ایجاد کند. از این رو مطلوب غرب در انتخابات آتی حداقلی کردن مشارکت و مطلوب نظام اسلامی مشارکت پرشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام