توکیو پیرِ پیرِ پیر می‌شود!


توکیو پیرِ پیرِ پیر می‌شود!

آمار زاد و ولد در ژاپن با کاهش در هشتمین سال متوالی، در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح رسید.

نرخ زاد و ولد در ژاپن در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح رسید و زنگ خطر برای این کشور شرق آسیا را بلندتر از قبل به صدا درآورد.

براساس آمار، شمار موالید در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۵.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به ۷۵۸ هزار و ۶۳۱ مورد رسید و نرخ ازدواج نیز با کاهش ۵.۹ درصدی به ۴۸۹ هزار و ۲۸۱ فقره تنزل یافت. این نخستین بار در ۹۰ سال اخیر است که نرخ ازدواج در ژاپن به زیر ۵۰۰ هزار مورد می‌رسد.

یوشیماسا هایاشی، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در واکنش به این آمار گفت: دولت برای مقابله با این نرخ کاهشی تدابیری بی‌سابقه اتخاذ خواهد کرد که از جمله آن می‌توان به گسترش مهدهای کودک و افزایش دستمزد کارگران و کارمندان جوان‌تر اشاره کرد.

توکیو پیرِ پیرِ پیر می‌شود!

وی تاکید کرد: کاهش نرخ زاد و ولد، در شرایطی بحرانی است. ۶ سال آتی یا به عبارت دیگر تا سال ۲۰۳۰ و زمانی که تعداد افراد جوان جامعه به سرعت کاهش خواهد یافت، آخرین فرصت ما برای معکوس کردن این چرخه خواهد بود.

براساس برآورد موسسه ملی مطالعات جمعیتی و تامین اجتماعی ژاپن، این کشور در حال حاضر حدود ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۷۰ با کاهش ۳۰ درصدی به ۸۷ میلیون نفر برسد به طوری که از هر ۱۰ نفر یک فرد ۶۵ سال یا بیشتر خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه