چه ارزی بخریم؟ + مهمترین نکات قبل از خرید!


چه ارزی بخریم؟ + مهمترین نکات قبل از خرید!

برای خرید ارزهای دیجیتال، 5 فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای آشنایی با این 5 فاکتور و خرید ارزهای دیجیتال، فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص...

برای خرید ارزهای دیجیتال، 5 فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

برای آشنایی با این 5 فاکتور و خرید ارزهای دیجیتال، فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید تا دروازه‌های کسب درآمد از دنیای کریپتو به‌روی شما باز شود!

بررسی وایت پیپر ارز؛ مهم‌ترین قدم برای خرید رمز ارزها

وایت‌ پیپر ارز دیجیتال، دقیقا مانند شناسنامه یک ارز است و اطلاعات خوبی به کاربران می‌دهد. با مطالعه وایت‌ پیپر می‌توان هدف ارز را بررسی کرد؛ زیرا هدف طراحی ارز اهمیت بسیاری در آینده آن دارد. برای مثال ارزهایی مانند پولکادات که بلاک چین اختصاصی دارند و با هدف بهبود مقیاس پذیری طراحی شده‌اند، در مدت زمان کوتاهی رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کنند.

علاوه‌بر این، در وایت‌ پیپر ارز درمورد تیم سازنده و توسعه دهنده اطلاعات بسیار خوبی وجود دارد. اگر تیم توسعه دهنده ارز سابقه کاری درخشانی داشته باشند، ارز مورد نظر قابلیت سرمایه گذاری را دارد. برای بررسی دقیق‌تر، شما می‌توانید در مورد زبان بلاکچینی که ارز با آن ساخته شده است کنکاش کنید.

ارزش ارز را در مارکت کپ‌های معتبر بررسی کنید

زمانی که تصمیم به خرید ارز دیجیتال می‌گیرید، یعنی قرار است بخشی از سرمایه شما وارد این بازار شود. به‌همین‌خاطر، مهم است بررسی کنید برای ارز موردنظر تا این لحظه چه مقدار خرید و فروش ثبت شده است. برای دسترسی به این اطلاعات کافی است به سایت coinmarketcap مراجعه کرده و ارزش کل یک ارز دیجیتال را بررسی کنید.

توصیه می‌شود برای سرمایه گذاری، ارزهایی را انتخاب کنید که مارکت کپ بالایی دارند. اگر روی رمزارزهایی سرمایه گذاری کنید که مارکت کپ پایینی دارند، ریسک سرمایه گذاری چندین برابر خواهد شد.

چه ارزی بخریم؟ + مهمترین نکات قبل از خرید!

بررسی میزان ارزش کوین یا توکن در بازار ارزهای دیجیتال

علاوه‌بر کوین مارکت کپ، مهم است که برای خرید یک رمز ارز، شاخص ترس و طمع آن را بررسی کنید. شاخص ترس و طمع می‌گوید که ارز به کدام سمت می‌رود و چه آینده‌ای به انتظار رمز ارز نشسته است. برای مثال اگر شاخص ترس و طمع بیت کوین به سمت ترس باشد، یعنی بازار وضعیت خوبی ندارد و کاربران در حال فروش بیت کوین هستند.

از طرفی اگر بازار به سمت طمع برود، یعنی معامله‌گران در حال خرید حجم بالایی از بیت‌کوین هستند که سودآوری خوبی را به همراه خواهد داشت. با در نظر گرفتن این نکته، درصد ریسک در هنگام خرید ارزهای دیجیتال کمتر خواهد شد و خرید مطمعن‌تری خواهید داشت.

در نظر گرفتن Total Supply برای خرید مطمئن‌تر ارزها

عبارت Total Supply، اشاره به تعداد کل ارز دیجیتالی دارد که قرار است وارد بازار شود. برای مثال تعداد کل عرضه بیت‌کوین 21 میلیون است و بر اساس قوانین این شبکه، تعداد کل ارزها بیش از این مقدار نخواهد شد.

هرچه رقم عرضه ارز دیجیتال بیشتر باشد، احتمال موفق‌ شدن این ارز نیز بیشتر است؛ زیرا پتانسیل خرید و فروش بالایی دارد.

چه ارزی بخریم؟ + مهمترین نکات قبل از خرید!

طول عمر و سوابق ارز دیجیتال؛ یک دفترچه راهنمای عالی برای خرید و فروش کوین

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید ارز دیجیتال، توجه به طول عمر ارز دیجیتال است. هرچه مدت زمان بیشتری از شروع فعالیت یک ارز و ورود آن به مارکت گذشته باشد، اعتماد به این ارز ساده‌تر خواهد بود؛ زیرا سابقه آن قابل بررسی است. به‌نوعی طول عمر و مدت زمان فعالیت ارز دیجیتال، اطلاعاتی کاربردی به شما می‌دهد و نشان دهنده امنیت و اصالت یک ارز است.

برای مثال، بیت کوین 14 سال پیش وارد بازار شد و قیمت آن از سال 2009 تا این لحظه افزایش بسیاری داشته است. از‌همین‌رو، سرمایه گذارانی که به دنبال ارزهای معتبر و اصیل هستند، به سراغ بیت کوین یا اتریوم خواهند رفت. البته توجه داشته باشید که در زمان عرضه اولیه ارزهای دیجیتال، قیمت ارز دیجیتال ممکن است پایین باشد، اما به‌مرور زمان افزایش می‌یابد. تریدران محتاط برای انجام معامله‌‌های بی نقص، روند یک ارز تازه متولد را بررسی می‌کنند و سپس نسبت به خرید آن اقدام خواهند کرد.

انتخاب صرافی معتبر ایرانی؛ مهم‌ترین نکته برای خرید ارز دیجیتال از ایران

آخرین نکته‌ای که باید برای خرید ارز دیجیتال در نظر داشته باشید، انجام معاملات در صرافی معتبر است. این صرافی مانند یک گاوصندوق عمل می‌کند و اگر امن نباشد، سرمایه شما در معرض خطر قرار می‌گیرد. برای‌ همین توصیه می‌شود یک صرافی معتبر داخلی یا خارجی را پیدا کرده و سرمایه گذاری‌های خود را داخل این صرافی انجام دهید.


چه ارزی بخریم؟ + مهمترین نکات قبل از خرید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)