به سخره گرفتن شعور جهانیان توسط واشنگتن


به سخره گرفتن شعور جهانیان توسط واشنگتن

اخیرا یک سایت خبری آمریکایی معروف ادعا کرده که آمریکایی ها ضمانت نامه کتبی از اسرائیل خواسته اند که در حین استفاده از تسلیحات آمریکایی در غزه به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و تا اواسط ماه مارس به تل آویو فرصت داد تا چنین ضمانت نامه‌ای را امضا کند.

اسپوتنیک - در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی گفته شده که اگر اسرائیل تا تاریخ مشخص شده تضمینی ارائه نکند، انتقال تسلیحات آمریکایی به تل آویو متوقف خواهد شد.
این اخبار در شرایطی منتشر می شود که اسرائیل با استفاده از سلاح های آمریکایی کل منطقه غزه را با خاک یکسان کرده و از روز اول جنگ اسرائیل بر علیه فلسطینی ها آمریکایی ها پل هوایی برای ارسال تسلیحات به اسرائیل ایجاد کردند و بمب ها و تسلیحات ویژه ای را در اختیار اسرائیل قرار دادند تا با استفاده از آن زیرساخت های غزه را نابود کند و تعداد زیادی غیر نظامی را به خاک وخون بکشد.
اتفاقا آمریکایی ها با علم بر اینکه این سلاح ها قرار است بر علیه غیر نظامیان استفاده شود و با علم بر اینکه قرار است اسرائیل همه قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا بگذارد این سلاح ها را در اختیار اسرائیل قرار داده اند.
مضاف بر اینها ایالات متحده آمریکا با حمایت چشم بسته سیاسی خود از قتل عام زنان و کودکان وغیر نظامیان و نقض قوانین و مقررات انسانی و حقوق بشر و حتی قوانین و مقررات جنگی و... و وتو کردن همه مصوبات شورای امنیت جهت ایجاد آتش بس در غزه در این قتل عام شریک بودند و مضاف بر همه اینها آمریکایی ها نه فقط هزینه های مالی جنگ و کشتار را تامین کرده اند بلکه حتی نیروهای ویژه آمریکایی در کنار اسرائیلی ها در حال هدف قرار دادن غیر نظامی ها بودند و هستند.
ناکامی اسرائیل در تحقیق اهداف اعلام شده خود در غزه امروزه منجر به آن شده که فضای جامعه جهانی به سمت و سوی مخالفت با ادامه جنگ در غزه برود و حتی کشورهایی که تا چند صباح پیش حامی اسرائیل به حساب می آمدند دست از حمایت اسرائیل بردارند.
با توجه به اینکه ایالات متحده در همه جرم ها با اسرائیل شریک بوده امروزه ایالات متحده هم در انزوای بسیار شدید قرار دارد و در چنین شرایطی به نظر می آید آمریکایی ها در صدد هستند که مقداری وجهه و آبروی از دست رفته خود را ترمیم کنند.
اصرار اسرائیلی ها بر انجام یک قتل عام جدید در منطقه رفح وراه اندازی یک هالوکاست از یک سو و اصرار آنها به راه اندازی یک جنگ جدید در جنوب لبنان منجر به آن شده که حتی کشورهای اروپایی در مقابل این قتل عام ها و کشتارهای بی حساب کتاب موضع گیری کنند.
آنها به خوبی می دانند دود هر اتفاقی که در این منطقه رخ دهد ابتدا وارد چشم اروپایی ها خواهد شد و هنوز اروپایی ها امکان جمع و جور کردن بلاهایی که به دلیل ماجراجویی آمریکا در اوکراین برایشان رخ داده نیستند و نمی توانند تاوان جرم های ایالات متحده در خاورمیانه را نیز متحمل شوند.
قطعا کارهایی که اسرائیل و البته ایالات متحده درحال حاضر در غزه انجام می دهد در آینده منجر به گسترش خشونت و نا امنی نه فقط در غزه و اسرائیل بلکه در کل منطقه و حتی اروپا هم خواهد شد و اگر احیانا راه حلی برای مساله فلسطینی ها پیدا نشود قطعا در آینده شاهد انتقام های پیاپی بابت این قتل عام ها خواهیم بود.
آمریکایی ها چون از منطقه دور هستند تصور می کنند که از بابت این انتقام ها در امان می باشند اما شرایط بین المللی امروزه نشان می دهد که دیگر چیزی به نام مسافت وجود ندارد و قطعا آمریکایی ها و سیاستمداران حامی اسرائیل تاوان حمایت خود از این کشتارها و قتل عام ها را خواهند داد، در بهترین شرایط میتوان تصور کرد که این تاوان شکست آنها در انتخابات آتی باشد.
در چنین شرایطی می بینیم که آمریکایی ها تلاش دارند با انتشار اخبار مسخره آمیز مثلا به جهانیان بگویند که آنها نیز دیگر از ادامه این رفتارهای اسرائیل خسته شده اند.
آنهایی که در امور سیاست وارد هستند به خوبی می دانند اگر آمریکایی ها تصمیم داشتند جلوی این قتل عام ها را بگیرند ساده ترین کار این بود که مصوبات شورای امنیت را وتو نمی کردند و کلا انتقال اسلحه به اسرائیل را متوقف می کردند و با دیگر کشورهای جهان در تحریم اسرائیل تا زمانی که این جنگ ادامه دارد همکاری می کردند و مقامات اسرائیلی که دنبال رو و یا مسبب جنگ هستند را در لیست های سیاسی بین المللی و مجرمین جنگی قرار می دادند.
البته قطعا اگر بحث ورود سیاستمداران مسبب جنگ ها به لیست جنایتکاران و محکوم کردن آنها توسط دادگاه های بین المللی پا می گرفت بسیاری از مقامات آمریکایی مخصوصا روسای جمهوری آمریکا یکی یکی در صدر این لیست ها قرار می گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس صبح بخیر بارانی | 100 عکس نوشته صبح بخیر برای روز بارونی