هشدار آموزش و پرورش به معلم بلاگرها/فیلمبرداری از دانش‌آموزان ممنوع است


هشدار آموزش و پرورش به معلم بلاگرها/فیلمبرداری از دانش‌آموزان ممنوع است

سخنگوی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ضبط تصویر و فیلم از دانش‌آموزان در کلاس درس ممنوع است، به معلم بلاگرها هشدار داد تا حریم خصوصی دانش‌آموزان و همچنین نظام تعلیم و تربیت را خدشه دار نکنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی فرهادی درباره ممنوعیت فعالیت معلم بلاگرها اظهارکرد: موضوع معلم بلاگرها هم اکنون روی میز وزیر آموزش و پرورش است و هر گونه فیلمبرداری و پخش تصویر و فیلم دانش‌آموزان بدون هماهنگی با خانواده آنها، ورود به حریم خصوصی بوده و ممنوع است.

وی افزود: معلمان نسبت به حقوق دانش‌آموزان و شکسته نشدن حریم خصوصی آنها بسیار حساس باشند و به زودی دستورالعمل مربوطه در این باره صادر و هشدارهای لازم داده می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان اجازه ندارند از نحوه پاسخگویی دانش‌آموزان یا سایر موارد فیلمبرداری کرده و آنها را در فضای مجازی پخش کنند، حریم خصوصی دانش‌آموز و کلاس درس باید رعایت شود. معلمان باید توجه داشته باشند که دانش‌آموزان و والدین در نظام آموزش و پرورش دارای حقوقی هستند که نباید آنها را نقض کرد.

فرهادی بیان کرد: در قالب دستورالعملی، نحوه فعالیت معلمان در فضای مجازی را شفاف‌تر خواهیم کرد تا نسبت به این موضوع محتاط باشند و تا زمان تدوین آن به معلم بلاگرها هشدار می‌دهیم که پخش تصویر و فیلم دانش‌آموزان در فضای مجازی ممنوع است.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی