رئیس جمهور عراق: روابط تهران - بغداد مستحکم است


رئیس جمهور عراق: روابط تهران - بغداد مستحکم است

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق تأکید کرد کشورش روابط مستحکمی با جمهوری اسلامی ایران دارد که این روابط به ویژه در زمینه تعامل تجاری و دینی، مشهود است.

رئیس جمهور عراق: روابط تهران - بغداد مستحکم است

به گزارش راهبرد معاصر؛ پایگاه شبکه الحدث گزارش داد: عبداللطیف رشید گفت: در حال حاضر روابط خوبی با کشور‌های همسایه و جامعه جهانی داریم.

وی افزود: تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در کشور برای بازگشت عراق به جامعه جهانی، ضروری است.

عبداللطیف رشید خاطرنشان کرد: دخالت‌های خارجی، تأثیری منفی بر کشور ما گذاشته است و دولت در زمینه آرام کردن شرایط کشور و دستیابی به یک توافق با همه جریانات سیاسی و امنیتی، جدی است.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی از شرایط خوبی برخوردار هستند و ارتش عراق برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی آماده است.

عبداللطیف رشید حملات اخیر گروه‌های مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکایی را مرتبط به تحولات در غزه دانست و تأکید کرد: موضع ما درباره آنچه در غزه می‌گذرد کاملا واضح است. ما از حقوق قانونی ملت فلسطین در زمینه برپایی یک کشور مستقل دارای امنیت حمایت و تجاوز به غزه یا هر کشور عربی دیگری را محکوم می‌کنیم.

رئیس جمهور عراق افزود: ما برای آرام کردن شرایط منطقه تلاش می‌کنیم و در زمینه نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان و همچنین بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موفق بودیم. اختلافات در منطقه، ریشه‌ای و غیر قابل حل نیستند و ما دوره‌ای طولانی از تنش و جنگ را در منطقه سپری کرده ایم و امیدواریم این مرحله بار دیگر تکرار نشود.

عبداللطیف رشید تصریح کرد: حضور آمریکا و نیرو‌های ائتلاف بین المللی در نتیجه توافق با دولت عراق است و خروج این نیروها، به تصمیم دولت در این زمینه بستگی دارد که با هماهنگی احزاب سیاسی و مجلس عراق انجام خواهد شد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به آغاز تماس‌ها درباره خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی از عراق گفت: حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق به دلیل ظهور داعش بود که خطر این گروه تروریستی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

عبداللطیف رشید با اظهار خوشبینی درباره دستیابی به توافق قریب الوقوعی درباره موضوع خروج نیرو‌های بیگانه از کشورش اظهار داشت: ما خواستار روابط دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی با آمریکایی‌ها هستیم و نمی‌خواهیم روابط با کشوری قوی در حد و اندازه آمریکا را نادیده بگیریم. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا