حمله ناو آلمانی به پهپاد متحدین در دریای سرخ


حمله ناو آلمانی  به پهپاد متحدین در دریای سرخ

رسانه: ناو جنگی آلمانی در دریای سرخ سهوا به پهپاد متحدین حمله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری دی پی ای آلمان اعلام کرد که ناو جنگی آلمانی "هسن" که به عنوان بخشی از ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ موسوم به "آسپیدس" واقع شده بود سهوا به یک پهپاد متحدین حمله کرد.
شامگاه سه‌شنبه، ارتش آلمان (بوندس وهر) گزارش داد که "هسن" دو پهپاد حوثی‌ها را در دریای سرخ سرنگون کرد.
این آژانس خبری در بیانیه ای به نقل از مایکل استمپفل، سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت: ناو جنگی "هسن" ناخواسته به پهپاد یک کشور متحد حمله کرد. روز دوشنبه، یک کشتی جنگی آلمانی یک پهپاد را در منطقه عملیاتی مشاهده کرد که در ابتدا نمی‌توانست آن را با هیچ کشور متحدی مرتبط کند. بر این اساس، هسن تلاش کرد این پهپاد را ساقط کند که موفق نشد.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع آلمان، دیرتر مشخص شد که این پهپاد دشمن نبوده است. با این حال، او مشخص نکرد که پهپاد متعلق به کدام کشور است. استمپفل تاکید کرد که متحدان پرتاب این پهپاد را گزارش نکرده اند. همانطور که این آژانس خبری اشاره می کند، هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا در منطقه وجود دارند که به این عملیات مربوط نیستند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تردد از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج