ارجاع پرونده‌های طلاق به دادگاه‌های خوزستان کم شد


ارجاع پرونده‌های طلاق به دادگاه‌های خوزستان کم شد

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ علیرضا باوی چهارشنبه در نشست خبری در محل مجتمع قضایی باهنر اهواز بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده بیشترین کاهش ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه در شهرستان باوی با ۷۹...

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ علیرضا باوی چهارشنبه در نشست خبری در محل مجتمع قضایی باهنر اهواز بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده بیشترین کاهش ورود پرونده‌های طلاق به دادگاه در شهرستان باوی با ۷۹ درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری خوزستان برای کاهش آمار طلاق در استان افزود: یکی از ظرفیت‌هایی ایجاد شده از سوی دادگستری خوزستان برای ارائه مشاوره به زوجینی که قصد طلاق دارند؛ تاسیس مرکز "مهرخانواده" است.

باوی اظهار کرد: تعداد کل پرونده‌های طلاق این مرکز ۸۰۰ مورد است که با مشاوره‌های انجام شده از سوی این مرکز ۶۸ زوج در ۶ ماهه امسال دوباره به خانواده خود بازگشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با بیان اینکه سامانه "مسیر" به تازگی جایگزین سامانه تصمیم برای ارائه مشاوره به زوجینی که قصد طلاق دارند شده است گفت: سامانه تصمیم تنها به زوجینی که به صورت توافقی درخواست طلاق داشتند مشاوره ارائه می‌داد اما سامانه مسیر به هر زوجی که تقاضای طلاق دارد مشاوره ارائه می‌دهد.

وی افزود: سامانه مسیر توسط قوه قضاییه راه‌اندازی شده و از نظرات کارشناسی سازمان بهزیستی نیز برای ارائه خدمات به زوجین استفاده خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در ادامه با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری خوزستان در حوزه اطفال، زنان و خانواده اقدامات مطلوبی داشته است تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به ارائه خدمات مشاوره به زنان آسیب دیده با موضوعات مختلف خانوادگی اشاره کرد که در مدت ۱۱ ماهه امسال به ۸۴۲ زن مشاوره ارائه شد.

باوی با اشاره به اینکه این معاونت به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل نیز ورود کرده است تصریح کرد: متاسفانه خوزستان در آمار کودکان بازمانده از تحصیل شرایط مناسبی ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری حوزستان: با همکاری آموزش و پرورش خوزستان ۱۲۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس درس برگشته و حمایت می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش خوزستان ۱۳ هزار دانش آموزان بازمانده از تحصیل دارند که در سال تحصیلی گذشته تلاش شد تا ۳۰ درصد این جمعیت به کلاس درس برگردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی افزود: باید از دوران مدرسه آسیب‌های اجتماعی به دانش آموزان به منظور پیشگیری از وقوع آن در جامعه معرفی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: در همین راستا ۳۱ کارگاه در ۱۹مدرسه استان با شرکت بیش از ۹۴۰ دانش آموز برگزار شد، این کارگاه‌ها با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان با عوامل وقوع آسیب‌ها و جرایم ناشی از خشونت و آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح "قاضی در مدرسه" برگزار شد.

باوی گفت: در حوزه پیشگیری‌ حقوقی وقضایی در تمامی ۳۱ شهرستان دفتر حمایت از زنان خانواده و دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان دایر است و طبق قانون در محاکمی که متهم زیر سن قانونی باشد حضور مشاور الزامی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا کارگاه مجازی بازآموزی ویژه قضات و مشاوران دادگاه اطفال و نوجوانان در استان برگزار شد تا شیوه نامه اجرایی ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان انجام پذیرد.


ارجاع پرونده‌های طلاق به دادگاه‌های خوزستان کم شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت