بازدهی هفتگی بورس در هفته اول اسفند


بازدهی هفتگی بورس در هفته اول اسفند

بازدهی هفتگی شاخص‌های کل و هم‌وزن در نخستین هفته اسفندماه منفی بود. میانگین ارزش معاملات خرد در چهار روز معاملاتی هفته سه هزار و 500 میلیارد تومان بود و متوسط حجم معاملات خرد هم به طور روزانه روی رقم 6.4 میلیارد برگه سهم قرار گرفت.

بازدهی هفتگی بورس در هفته اول اسفند

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازار سهام اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته نخست اسفند، مثبت شد اما به طور کلی، بازدهی منفی ثبت کرد. در این هفته همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 3.5 همت رسید و حجم معاملات خرد نیز 6.4 میلیارد برگه سهم در مقیاس متوسط روزانه بود.

این هفته هم تراز ورود و خروج پول حقیقی در سهام منفی بود و منجر به خروج 851 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی شد. این در حالی بود که شاخص کل در این هفته نیز با وجود رشد روز چهارشنبه، بازدهی منفی 0.77 درصدی ثبت کرد و شاخص هم‌وزن نیز با ثبت وضعیت بدتری نسبت به شاخص کل، 1.75 درصد عقب نشست.

گفتنی است معاملات هفته اول اسفند در بازار سهام، تحت تاثیر انتشار اوراق سپرده با سود 30 درصدی قرار داشت. در همین حال، افزایش قیمت دلار در طول هفته، دوباره بازارهای ارز و طلا را برای معامله‌گران جذاب کرد تا خروج پول حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد ثابت به نفع دلار و سکه رقم بخورد./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!