الیزه و مهمان قطری هم‌صدا شدند/ مخالفت شدید دوحه و پاریس با حمله اسرائیل به رفح


الیزه و مهمان قطری هم‌صدا شدند/ مخالفت شدید دوحه و پاریس با حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: رهبران قطر و فرانسه در یک بیانیه مشترک با حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح مخالفت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پایان سفر دو روزه خود به پاریس با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بیانیه مشترک امضا کرد.

براساس این بیانیه مشترک، قطر و فرانسه بر «عمق و تنوع مشارکت استراتژیک خود و مخالفت با قتل و قحطی مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

دو کشور در این بیانیه با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه مخالفت کرده و نسبت به ارائه ۲۰۰ میلیون دلار برای حمایت از ملت فلسطین متعهد شدند.

همچنین رهبران دو کشور طی دیداری درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه و همکاری میان قطر و فرانسه در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

خبر مرتبط
اعتراض تند امیر قطر به اسرائیل در کاخ الیزه

اقتصادنیوز: امیر قطر در سفرش به پاریس با رئیس‌جمهور این کشور وضعیت نوار غزه را بررسی و تاکید کرد که اسرائیل مردم فلسطین را گرسنگی اجباری می دهد.



ماکرون و امیر قطر بر لزوم ادامه تلاش‌های میانجیگری در منطقه برای توقف بحران انسانی در غزه تاکید کردند.

طرفین با ابراز خرسندی از تلاش‌های کشورهایشان برای دستیابی به توافق برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و دارو به غزه، تاکید کردند که آتش‌بس فوری و دائمی در منطقه برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه گسترده به غزه جهت حفاظت از غیرنظامیان ضروری است.

خبر مرتبط
قطر دست غرب را رو کرد/ ماه رمضان آتش‌بس را به غزه می‌آورد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود آتش‌بس تا دوشنبه حاصل می‌شود، اظهار داشت که نمی‌توان در خصوص این اظهارات، اظهار نظر کرد.



آنها با بیان اینکه مخالف حمله‌ رژیم صهیونیستی به رفح هستند، خواستار گشایش تمامی مبادی ورودی به غزه شدند تا امدادگران بتوانند به فعالیت خود و توزیع مواد غذایی ادامه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی