ورود پارلمان اروپا به جنگ غزه/ درخواست آتش بس فوری برای نخستین بار


ورود پارلمان اروپا به جنگ غزه/ درخواست آتش بس فوری برای نخستین بار

اقتصادنیوز: با گذشت حدود پنج ماه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پارلمان اروپا برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ خواستار «آتش‌بس فوری و دائمی» در غزه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گزارش سال ۲۰۲۳ پارلمان اروپا با موضوع «وضعیت حقوق بشر و دموکراسی در جهان و سیاست اتحادیه اروپا در قبال آن» با اکثریت ۲۶۵ رای موافق و ۲۵۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع در مجمع عمومی این پارلمان به تایید اعضا رسید.

همچنین بنا به درخواست اعضای گروه چپ در پارلمان اروپا عبارت «فراخوان برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه» به ماده ۶۲ این گزارش افزوده شد.

خبر مرتبط
درگیری شدید نظامیان اسرائیل و فلسطینیان در کرانه باختری/ چند نفر شهید شدند؟

اقتصادنیوز: جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگیری شدیدی در کرانه باختری داشتند که در جریان این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی در نابلس به شهادت رسید.

در گزارش جدید اصلاح و تایید شده آمده است: «اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آن و جامعه بین‌المللی خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه هستند تا دسترسی بی‌وقفه به غذا و آب برای همه تضمین شود»

بدین ترتیب پارلمان اروپا برای اولین بار خواستار آتش‌بس در غزه شد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در قطعنامه تصویب شده در ۱۸ ژانویه، «آتش‌بس دائمی» مشروط به «آزادی همه زندانیان و پاکسازی حماس» بود.

در نشست مجمع عمومی پارلمان درباره گزارش مورد بحث که روز سه‌شنبه برگزار شد، بسیاری از نمایندگان از عدم گنجاندن غزه در گزارش انتقاد و اتحادیه اروپا را به این متهم کردند که رژیم اسرائیل را علیرغم جنایاتی که مرتکب شده، مجازات نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»