دمای 7 شهر آذربایجان غربی به کمتر از منفی 9 درجه رسید


دمای 7 شهر آذربایجان غربی به کمتر از منفی 9 درجه رسید

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به سردتر شدن هوای آذربایجان‌غربی گفت: حداقل دمای هوای هفت شهر استان به کمتر از منفی ۹ درجه سانتی‌گراد رسید.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در چالدران و سلماس به منفی ۱۰ درجه رسید و دمای هوا درشهر‌های ارومیه، شاهین دژ، نقده، بوکان و میاندوآب به منفی ۹ درجه، تکاب و خوی منفی هشت درجه، مهاباد منفی هفت درجه، اشنویه منفی ۶ درجه، ماکو منفی پنج درجه، پیرانشهر منفی چهار درجه و سردشت منفی سه درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

وی اضافه کرد: این روند کاهش محسوس دمای هوا در این منطقه طی چند روز آینده تداوم خواهد داشت و در این مدت علاوه بر جوی آرام و پایدار همچنان شاهد روز‌های سرد زمستانی با ریزش هوای سرد در منطقه خواهیم بود، اما با توجه به رطوبت هوا در برخی مناطق احتمال بارش خفیف نیز وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران و سلماس با حداقل دمای منفی ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی هفت و چهار درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌ها سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت سه درصد کاهش دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیدوارم دمبله مثل بازی بارسا کار کند