یک پیرمرد 80 ساله در شش دهه گذشته نخوابیده بود و همه را گیج کرده بود!


یک پیرمرد 80 ساله در شش دهه گذشته نخوابیده بود و همه را گیج کرده بود!

چند شب سعی کرده اید بیدار بمانید و درس بخوانید یا کار کنید؟ همه ما می دانیم که داشتن یک خواب خوب در شب چقدر سخت است، به خصوص زمانی که صبح زود از خواب بیدار می شویم تا کارهای روزانه خود را انجام دهیم.

خوب، برخی از افراد خوش شانس می توانند بدون خواب زندگی کنند. این مورد یک کشاورز 80 ساله به نام تای نگوک است که ادعا می کند بیش از 60 سال را بدون خواب سپری کرده است و به هیچ وجه زندگی روزمره او را تحت تأثیر قرار نمی دهد. بله، مطمئناً این کشاورز شایسته ثبت رکوردهای جهانی گینس است.

یک پیرمرد 80 ساله در شش دهه گذشته نخوابیده بود و همه را گیج کرده بود!

در طول سال ها، این مرد ویتنامی در مرکز توجه رسانه ها در کشور خود قرار داشته است، زیرا اهمیت خواب در حفظ یک زندگی سالم غیرقابل انکار است. اکثر مردم نمی توانند حتی یک روز را بدون حداقل چند ساعت بخوابند. با این حال این پیرمرد 80 ساله مدعی شده است که شصت سال گذشته را بدون خواب گذرانده است و این مشکلی برای سلامتی او ایجاد نکرده است، در واقع او بسیار سالم به نظر می رسد.از آنجایی که تای نگوک برای رسیدگی به وضعیت خود به دنبال کمک پزشکی یا علمی نیست، تنها افرادی که می توانند این واقعیت را تایید کنند نزدیکان او هستند. همسر، فرزندان، دوستان، همسایه ها و آشنایانش گفته اند که هرگز خواب او را ندیده اند. او در مصاحبه ای با رسانه ویتنامی Thanh Niên News گفت: «نمی دانم که آیا کمبود خواب بر سلامتی من تأثیر گذاشته است یا نه، اما هنوز احساس خوبی دارم و می توانم مانند دیگران کارهای کشاورزی را به طور معمول انجام دهم.

یک پیرمرد 80 ساله در شش دهه گذشته نخوابیده بود و همه را گیج کرده بود!

زمانی که تای 20 ساله بود، از تب شدیدی رنج می برد که عوارض جانبی جدی بر بدنش بر جای گذاشت، یکی از آنها ناتوانی غیرعادی در خوابیدن بود. کشاورز فاش کرده است که داروها، درمان‌های خانگی و متنوع‌ترین تکنیک‌ها و ترفندها را امتحان کرده است، اما بی‌نتیجه است. اگرچه در جوانی معتقد بود که بی‌خوابی‌اش موقتی است، اما این وضعیت شش دهه است که ادامه دارد. در کشور خود، تای نگوک یک معجزه منحصر به فرد در نظر گرفته می شود. با این حال، بر اساس برخی منابع پزشکی، این احتمال وجود دارد که فرد هشت ساله بدون آگاهی به مقدار کم بخوابد.

یک پیرمرد 80 ساله در شش دهه گذشته نخوابیده بود و همه را گیج کرده بود!

برخی از افرادی که از بی خوابی رنج می برند در تشخیص بیدار بودن و خواب بودن مشکل دارند، به این معنی که یک مرد 80 ساله ممکن است دوره های کوتاهی از خواب را در طول روز تجربه کند بدون اینکه از آن آگاه باشد. دکتر Vikas Wadhwa از Sleep Services استرالیا توضیح داد که این چرت‌های قدرتی ممکن است برای حفظ عملکرد او کافی باشد.حقیقت این است که حتی با چرت‌های کوتاه قدرتی، 60 سال بدون خواب کامل برای یک فرد عادی غیرممکن به نظر می‌رسد.عوامل زیادی می توانند منجر به بی خوابی شوند و اگرچه عواقب آن نیز بسیار زیاد است، اما بدخلقی باید یکی از شایع ترین موارد در همه موارد باشد. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارد که می‌توانیم برای داشتن یک خواب خوب در شب تلاش کنیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عجایب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان