پیش بینی بورس هفته دوم اسفند 1402 (اینفوگرافی)


پیش بینی بورس هفته دوم اسفند 1402 (اینفوگرافی)

بازار سهام اگرچه طی روزهای نخست اسفند روندی منفی داشت اما در روز چهارشنبه اندکی مثبت شد. آیا این تغییر وضعیت به معنای آغاز روندی صعودی‌ست و قرار است مسیر افزایشی بازار سهام در دومین هفته اسفند ادامه داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته نخست اسفند، 0.77 درصد افت کرد؛ این در حالی بود که نماگر بازار، در آخرین روز معاملاتی هفته مثبت بود. در همین حال، حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در سطح رکودی باقی ماند.

رشد نماگر بورس و شاخص هم‌وزن در آخرین روز معاملاتی هفته، این امید را در دل سهامداران زنده کرد که شاید به‌رغم زمستانی که دولت به بازار سرمایه تحمیل کرده، روزهای سبز بورس به مدد ارزندگی سهام و رشد دوباره قیمت دلار، بازگشته باشد. کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده‌اند که بورس در هفته پیش رو وضعیتی متعادل و حتی مثبت خواهد داشت.

پیش بینی بورس هفته دوم اسفند 1402 (اینفوگرافی)

همواره تصمیماتی وجود دارد که بازار را تخریب کند

هلن عصمت‌پناه، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که وضعیت گردش پول به دلیل رشد قیمت دلار، بهبود خواهد داشت و از آنجا که برخی شرکت‌ها در مقطع برگزاری مجامع به سر می‌برند، پول در تمامی صنایع گردش دارد. او در همین حال به تجارت‌نیوز گفته است که همواره تصمیماتی مانند انتشار گواهی سپرده با سود 30 درصدی، بازار را خراب می‌کند. این در حالی‌ست که اثر مثبت انتشار این اوراق در اقتصاد بسیار کوتاه‌مدت است اما در بلندمدت، به صنایع و تولید ضربه وارد می‌کند. عصمت‌پناه همچنین معتقد است که در هفته پیش رو، کلیت صنایع اندکی تحرک خواهند داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق