رسیدساز جعلی شایع ترین روش کلاهبرداری / رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد


رسیدساز جعلی شایع ترین روش کلاهبرداری / رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد

به گزارش رکنا، سردار محمد قنبری در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه در حوزه جعل و کلاهبرداری گفت: پیشرفت فناوری زمینه فعالیت مجرمانه در حوزه جعل و کلاهبرداری را تغییر و روند روبه رشد سوءاستفاده از آن در...

به گزارش رکنا، سردار محمد قنبری در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه در حوزه جعل و کلاهبرداری گفت: پیشرفت فناوری زمینه فعالیت مجرمانه در حوزه جعل و کلاهبرداری را تغییر و روند روبه رشد سوءاستفاده از آن در ارتکاب جرایم جعل و کلاهبرداری را افزایش داده که شاهد افزایش وصول گزارشات مربوط به تبلیغ و فروش اسناد و اوراق بهادار و... در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم؛ بنابراین ضروری است همه سازمان‌ها برای خشک کردن ریشه گردانندگان این جرم و شناسایی و انهدام آنها اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی این پلیس موفق شده افزایش جرایم جعل را تقریباً مهار کند. در ۱۱ ماهه سال‌جاری بیش از ۸۷ درصد پرونده‌های جعل در سطح کشور کشف شده است. در حوزه کلاهبرداری نیز با وجود افزایش وقوع، پلیس آگاهی موفق به کشف ۸۵ درصد پرونده‌ها در سطح کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم. دستگیری متهمان پرونده‌های کشف پیشدستانه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۷ درصدی روبه رو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها، استفاده از رسید ساز جعلی و کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش است که در این رابطه به منظور آگاه‌سازی شهروندان هشدارهای پیشگیرانه به مردم ارائه شده است.

همچنین در حوزه شرکت‌های هرمی نیز ۲۹۳ پرونده به صورت پیشدستانه در سطح کشور تحت رسیدگی قرار گرفته و علاوه بر پلمب ۶۹ مکان هرمی ۱۲۰۹ نفر نیز دستگیر شده‌اند.


رسیدساز جعلی شایع ترین روش کلاهبرداری / رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟