خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای حامیان فلسطین


خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای حامیان فلسطین

ریشی سوناک طی یک سخنرانی از پیش اعلام نشده، درباره تداوم تظاهرات ضد اسرائیلی در این کشور هشدار داد.

خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای حامیان فلسطین

به گزارش راهبرد معاصر. ریشی سوناک جمعه شب با ایراد سخنانی مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که گروه‌های افراطی نظم عمومی را مختل کرده و خیابان‌های شهر را ربوده‌اند. وی با چشم‌پوشی از تظاهرات چند صد هزار نفری ماه‌های اخیر در لندن، حامیان فلسطین را یک گروه اقلیت نامید که ارزش‌های دمکراسی را تهدید می‌کنند.

وی با تکرار ادعا‌های ساختگی لابی رژیم صهیونیستی درباره وحشت و پریشانی جامعه یهودیان از نیرو‌هایی سخن گفت که تلاش می‌کنند جامعه انگلیس را دوپاره کنند.

سوناک ادعا کرد: از ۷ اکتبر، کسانی تلاش می‌کنند از احساسات همه ما نسبت به رنج وحشتناکی که جنگ برای بی‌گناهان، زنان و کودکان به ارمغان آورده است، سوء استفاده کنند تا یک برنامه ایدئولوژیک تفرقه‌انگیز و نفرت‌انگیز را پیاده کنند.

وی با بیان این ادعا که «آن‌ها می‌خواهند اعتماد و امید را از بین ببرند» افزود: «ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد و باید آماده باشیم تا در هر شرایطی، هر چقدر هم که سخت باشد، از ارزش‌های مشترک خود دفاع کنیم».

نخست وزیر انگلیس همچنین نسبت به بازگشت جورج گالووی، چهره سرشناس ضد اسرائیل و طرفدار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به مجلس عوام ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که این افراد می‌خواهند امید و اعتماد را از جامعه ما سلب کنند.

وی در ادامه از تدابیری سخن گفت که دولت برای مقابله با آنچه افراط‌گرایی نامید به اجرا خواهد گذاشت و گفت: مایلم با کسانی که تصمیم به ادامه اعتراض دارند صحبت کنم: اجازه ندهید افراط گرایان راهپیمایی‌های شما را بربایند.

سوناک در حالی این مطلب را بیان کرد که چند روز پیش نیز وزیر کشور انگلیس فشار روی نیرو‌های پلیس را بهانه کرد تا خواستار توقف تظاهرات ضد اسرائیلی شود. «جیمز کلورلی» در یادداشتی برای نشریه تایمز چاپ لندن که امروز چهارشنبه منتشر شد، ادعا کرد که حامیان فلسطین در تظاهراتی که طی چهار ماه گذشته برگزار کرده‌اند، حرف خود را به کرسی نشانده‌اند و اکنون لازم است که به اعتراضات خود پایان دهند.

حامیان فلسطین از ابتدای جنگ غزه تاکنون چندین تظاهرات ضد اسرائیلی در پایتخت و سایر شهر‌های انگلیس برگزار کرده‌اند. آن‌ها تاکید دارند مادامی که جنگ در غزه جریان دارد به تظاهرات و اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

طبق برنامه اعلام شده، معترضان فردا (شنبه) نیز قصد دارند تا برای بیستمین هفته پیاپی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین تظاهرات کنند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده نیرو‌های مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!