احداث 2 ایستگاه بخش شمال غربی خط 7 مترو طی 18 ماه آینده


احداث 2 ایستگاه بخش شمال غربی خط 7 مترو طی 18 ماه آینده

معاون شهردار تهران از احداث ۲ ایستگاه بخش شمال غربی خط ۷ متروطی ۱۸ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ آغاز عملیات اجرایی ضلع شمال غربی خط ۷ مترو و افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان در منطقه ۲ در قالب یکصد و چهارمین پویش امید و افتخار صبح امروز شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ با حضور محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سردار اکبری جانشین قرارگاه خاتم الانبیا، گودرزی شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدا ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: سال گذشته ایستگاه شهید دادمان به بهره برداری رسید و کمتر از یک سال ورودی دوم این ایستگاه تحویل شهروندان شد. با این افتتاح دسترسی مردم به بیمارستان آتیه و خیابان‌های اطراف راحت می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات عملیات اجرایی توسعه شمال غربی خط ۷ سال گذشته شروع شد، اما نواقصی داشت، گفت: در ماهی که گذشت مطالعات این پروژه مصوب شد. پروژه‌ای که امروز کلنگ آن به دست مسئولان به زمین زده خواهد شد؛ پروژه‌ای است که منطقه شمال غرب تهران که از نعمت مترو بی بهره است را دارای حمل و نقل ریلی می‌کند و بیش از ۱۵ درصد به ظرفیت متروی تهران اضافه خواهد کرد.

هرمزی با اشاره به اینکه تمام تملکات این اقدام با دانشگاه آزاد انجام شده است، ادامه داد: قرارگاه خاتم نیز با ۹ جبهه کاری عملیات را آغاز می‌کند. بودجه این عملیات نیز از محل منابع غیرنقد واریز می‌شود. برای این پروژه سه زمین کاندید شده بود که هر سه را تحویل گرفتیم.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای دو ایستگاه دانشگاه علوم تحقیقات و بلوار اشرفی اصفهانی از محل اوراق مشارکت بودجه در نظر گرفته شده است. با توافقی که با قرارگاه خاتم انجام شده این دو ایستگاه ظرف ۱۸ ماه به شهروندان تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تونل این دو ایستگاه سال آینده تمام خواهد شد و امیدوارم متروی تهران روزهای بهتری در پیش داشته باشد، اظهار کرد: قرارداد ساخت خط ۹ نیز با دستان پر توان قرارگاه خاتم انجام خواهد شد و امیدوارم برای مردم تهران منشأ خیر و برکت باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم