رشد فزاینده قیمت اتریوم به زودی اتفاق می‌افتد؟


رشد فزاینده قیمت اتریوم به زودی اتفاق می‌افتد؟

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، مسیر فعلی بازار به سوی پذیرش نهادی و نقطه عطف صندوق ETF اسپات اتریوم حرکت می‌کند و امیدها به رشد قیمتی این رمزارز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در تحولی بزرگ برای بازار ارز دیجیتال، شرکت مدیریت دارایی برنشتاین امیدی در اتریوم (ETH) برانگیخته و پیش‌بینی کرده است که این دارایی دیجیتال پس از بیت کوین، موفق به دریافت تاییدیه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) نقدی می‌شود.

اتریوم، بلاکچینی که به دلیل عملکرد قراردادهای هوشمند و به عنوان پایه اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) شناخته می‌شود، در یک نقطه حساس قرار دارد. با تایید ETFهای اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، توجه‌ها اکنون به سمت اتریوم معطوف شده است، با تخمین تحلیلگران برنشتاین با احتمال50 درصد تایید ETF اتریوم تا ماه مه و تقریبا با قطعیت تا پایان سال انجام می‌شود.

جذب سرمایه‌گذاران نهادی و موقعیت منحصر به فرد اتریوم

جذابیت اتریوم برای سرمایه‌گذاران نهادی چندوجهی است، نه تنها به دلیل جایگاه برجسته آن در اکوسیستم DeFi بلکه همچنین به دلیل مکانیزم اجماع محیط زیستی proof-of-stake که امکان کسب درآمد از طریق استیکینگ ETH را فراهم می‌کند. تحلیلگران برنشتاین اظهار داشتند، اتریوم با دینامیک‌های پاداش استیکینگ خود، طراحی دوستدار محیط زیست و کاربرد نهادی برای ساخت بازارهای مالی جدید، برای پذیرش نهادی گسترده موقعیت خوبی دارد.

تلاش‌ها برای تایید ETF اتریوم

سال 2024 شاهد توسعه‌هایی بوده است که نشان دهنده علاقه شرکت‌ها به ETF اسپات اتریوم است. پس از تایید ETFهای اسپات بیت کوین توسط SEC، رقابت برای دریافت تاییدیه ETF اتریوم شدت گرفته است. تحلیلگر بلومبرگ، جیمز سیفارت، پیش‌بینی کرده است که تصمیم نهادهای نظارتی در تاریخ 23 ماه مه گرفته شود. شرکت‌های بزرگی مانند بلک‌راک، ون‌اک، هشدکس و گری‌اسکیل درخواست‌های خود را به SEC ارائه داده‌اند. به تازگی، فرانکلین تمپلتون نیز برای دریافت تاییدیه ETF اتریوم اقدام کرده است.

در مصاحبه‌ای اخیر، کتی وود، مدیرعامل ARK Invest، ابراز داشت که SEC احتمالا ETFهای بیشتری را خارج از بیت کوین و اتریوم تایید نخواهد کرد.

سرمایه‌گذاران چشم انتظار رشد اتریوم

در ماه‌های اخیر، رشد بیت کوین از اتریوم پیشی گرفته است، اما بسیاری از ناظران و تحلیلگران همچنان چشم‌انداز رشد اتریوم را با خوش‌بینی دنبال می‌کنند. تفاوت در جریان ورودی‌های نهادی بین بیت کوین و اتریوم ممکن است با تاییدیه ETF اتریوم کاهش یابد، که می‌تواند انگیزه‌ای برای بازگشت اتریوم باشد. در سال گذشته، موسسات نهادی اتریوم را به عنوان دارایی ارز دیجیتال با بالاترین پتانسیل رشد شناختند. همچنین، بخش تحقیقات بازار کوین‌بیس نیز نشان می‌دهد که اندکی از تحرکات صعودی اتریوم همچنان باقی مانده است، زیرا شرکت‌های بیشتری به دنبال تاییدیه ETF اسپات هستند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم