مدت زمان قرنطینه کرونا تغییر کرد +دستورالعمل جدید


مدت زمان قرنطینه کرونا تغییر کرد +دستورالعمل جدید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) رسما دستورالعمل قرنطینه‌ پس از ابتلا به کووید۱۹ را به‌روزرسانی کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز تا پیش از این مدت زمان قرنطینه پنج روز بود و اکنون بر اساس دستورالعمل جدید، افراد بعد از بهبود علائم و قطع تب می‌توانند فقط به مدت یک روز قرنطینه را رعایت کنند. البته در دستورالعمل جدید، روی چند نکته تاکید شده است:

مدت زمان قرنطینه از زمانی محاسبه می‌شود که علائم بیماری به طور کلی بهتر شده و ضمنا تب (بدون مصرف داروهای کاهنده‌ی آن مانند استامینوفن) قطع شده باشد.

در عین حال تاکید شده که بازه‌ ۲۴ ساعت یک بازه‌ حداقلی است و توصیه شده افراد در صورت امکان تا جای ممکن زمان بیشتری را به قرنطینه اختصاص دهند.

در کنار آن از افراد خواسته شده طی پنج روز آینده هم توجه ویژه‌ای به مراقبت‌های بهداشتی و کنترل انتقال بیماری داشته باشند: ماسک بپوشند، به تهویه هوا توجه کنند و فاصله با دیگران را رعایت کنند.

چرا دستورالعمل قرنطینه‌ به روز شد؟

CDC اعلام کرده پذیرش هفتگی بیمارستان برای COVID-19 در مقایسه با ژانویه 2022 بیش از 75 درصد و مرگ و میر بیش از 90 درصد کاهش یافته است.

نکته مهم این است که این کاهش ها در طول فصل کامل ویروس تنفسی، با وجود سطوح فعالیت ویروسی مشابه سال های گذشته، ادامه داشته است. تقریباً 98 درصد از مردم در ایالات متحده به دلیل واکسیناسیون قبلی، عفونت یا هر دو، آنتی بادی علیه COVID-19 دارند.

این در حالی است که تغییر دستورالعمل‌های به‌روز شده هم باعث افزایش قابل توجهی گسترش جامعه COVID-19 و بیماری شدید نمی‌شود. تجربه دنیای واقعی در ایالت‌هایی مانند اورگان و کالیفرنیا و کشورهایی مانند بریتانیا، استرالیا، دانمارک، فرانسه، نروژ و کانادا پس از اجرای به‌روزرسانی‌های راهنمایی مشابه، هیچ تغییر قابل‌توجهی در گسترش یا بیماری شدید نداشته است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!