خبر خوش برای متقاضیان پژو پارس / بهانه های ایران خودرو برای متقاضیان تارا ادامه دارد!


خبر خوش برای متقاضیان پژو پارس / بهانه های ایران خودرو برای متقاضیان تارا ادامه دارد!

به گزارش رکنا، بیش از یک سال است که متقاضیان خودروهای پژو پارس که تعهد سامانه یکپارچه فروش خودرو برای تحویل خودرو به آنها پاییز و زمستان 1402 بوده است، منتظر پیامک بخشنامه فروش هستند. این در...

به گزارش رکنا، بیش از یک سال است که متقاضیان خودروهای پژو پارس که تعهد سامانه یکپارچه فروش خودرو برای تحویل خودرو به آنها پاییز و زمستان 1402 بوده است، منتظر پیامک بخشنامه فروش هستند. این در حالی است که تاکنون برای اکثر خودروهای ایران خودرو بخشنامه فروش اعلام شده و حتی در اقدامی عجیب برای متقاضیان خودرو سورن، موعد تحویل زمستان 1402 سامانه یکپارچه، بخشنامه تبدیل به خودرو پژو پارس صادر شد.

اغلب متقاضیان خودرو پژو پارس از قشر کارمند و کارگر محسوب می شوند و با انتخاب ارزان ترین خودرو و با قرض، اخذ وام و فروش سرمایه های زندگی خود موفق به ثبت نام شدند؛ حالا بعد از گذشت یک سال انتظار قرار است صاحب خودرو شوند.

بالاخره ایران خودرو کوتاه آمد

بالاخره پس از ماه ها انتظار ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو مصاحبه تلویزیونی تاریخ نهم اسفندماه مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد، ضمن تشکر از مساعدت ایشان مبنی بر مجوز تداوم تولید پژو پارس، به اطلاع متقاضیان فراخوان نشده این خودرو می رساند، برمبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، متقاضیان به ترتیب اولویت جهت واریز وجه فراخوان شده و در نوبت تحویل خودرو پارس قرار خواهند گرفت.

تداوم تولید پژو پارس برای سال آینده

در روزهای گذشته نیز مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: تولید خودرو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، در سال آینده ادامه خواهد داشت. ما در شورای عالی استاندارد بر قانون و مقررات فنی تمرکز داریم و تلاشمان این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودروی پژو پارس هم از جمله آنها است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برای رفع دغدغه ثبت‌نام کنندگان، تولید کننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند؛ از این رو همانطور که به تولید کننده فرصت داده بودیم که تولید خودش را ادامه دهد با اخذ تعهداتی این فرصت را همچنان ادامه دادیم تا نتایج مرکز آزمون بین المللی از بابت تست هایی که از آنها خواسته ایم واصل شود و نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص می شود.

مشکل دیگر مربوط به سایپا و تولید خودرو ساینا است

گفتنی است، چندی پیش شهرام محسنی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مربوط به خودرو پژو پارس است، گفت: این موضوع بارها و بارها در جلسات مکرر تکرار و بررسی شده است و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از طریق رئیس دفتر رئیس جمهور پیگیر حل این مشکل بوده است. همچنین هفته گذشته معاون اول رییس جمهور نیز جلسه‌ای با شرکت‌های خودروساز و سازمان ملی استاندارد برگزار کرد. روز چهارشنبه نهم اسفند نیز این پیگیری‌ها به جلسه هیات دولت رسید و رئیس جمهور شخصاً پیگیر حل این مشکل شد.

محسنی مشکل دیگر را مربوط به شرکت سایپا و تولید خودرو ساینا اعلام کرد و در این باره گفت: تمام افرادی که برای دریافت خودروی ساینا ثبت‌ نام کرده بودند و دریافت خودروی آنها به تعویق افتاده بود، تا پایان سال خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت. افرادی که متقاضی دریافت خودرو ساینا دوگانه سوز بودند به دلیل مشکل در تامین یک یا دو قطعه، قدری با تاخیر خودروهای خود را در فصل بهار تحویل خواهند گرفت البته این خودروها مشمول افزایش قیمت در سال آینده نخواهند بود.

مشکل متقاضیان تارا دستی همچنان پابرجا است

به گزارش رکنا، شرکت خودروسازی ایران خودرو در حالی درخصوص تحویل پژو پارس به متقاضیان اطلاعیه صادر کرده است که هنوز جزئیات آن مشخص نیست و روشن نیست بالاخره بعد از گذشت بیش از یک سال، مردم چه زمانی و با چه قیمتی خودروهای خود را تحویل می گیرند. از سوی دیگر مشکل متقاضیان خودروهای تارا و ساینا همچنان حل نشده است و شرکت های سایپا و ایران خودرو همچنان به بهانه استاندارد از تحویل این خودروها به متقاضیان خودداری می کنند.

ایران خودرو با ارسال پیامک واریز وجه‌ مجدد تارا پلاس دستی با گیربکس 6 سرعته با افزایش قیمت 200 میلیون تومانی برای متقاضیان تارا دستی با گیربکس 5 سرعته، متقاضیان را مجبور به خرید خودروی گرانتر کرده است.

بهانه های ایران خودرو ادامه دارد

یک مخاطب در این خصوص گفت: شرکت ایران خودرو باز هم به بهانه استاندارد با طرح تبدیل ما را مجبور به تبدیل تارا دستی با گیربکس 5 دنده به خودرو گرانتر می کند و با یک آپشن که از اساس غیرواقعی و ظاهری است و هیچ تفاوتی با کلاس قبلی ندارد، می خواهند پول بیشتری از ما بگیرند.

این مخاطب با اشاره به بهانه ایران خودرو گفت: ایران خودرو درحالی بهانه استاندارد را می آورد که در زمان تولید این خودرو از سوی ایران خودرو اعلام شد که تنها ماشین دارای استاندارد، تارا است.

این مخاطب تاکید کرد: بهانه دوم ایران خودرو این است که شما فقط تارا دستی ثبت نام کردید و کد کلاس خودرو را مشخص نکردید. این در حالی است که در زمان ثبت نام فقط تارای 5 دنده موجود بود و مدل دیگری وجود نداشت که ما انتخاب کنیم. اگر هم این دلیل را بپذیریم، پس چرا تبدیل به v1p می کنید و از همان ابتدا اجباری نکردید.

این مخاطب در آخر گفت: ایران خودرو بهانه می آورد که سازمان ملی استاندارد ایران و پلیس ناجا مجوز تولید و پلاک نمی دهد، اما نامه های رسمی این ارگان ها حاکی از آن است که خودرو تارا دستی مشکلی ندارد. از مسئولان درخواست داریم فکری برای احقاق حقوق ما کنند.

گزارش های رکنا در این خصوص را در ادامه بخوانید:

دپو هزاران خودرو پژو پارس توسط ایران خودرو / سودجویی از متقاضیان پس از یک سال سرگردانی+فیلم و عکس

ایران خودرو به قرارداد خود با مشتریان پایبند نیست / سود مشارکت مشتریان یک شبه پرید! + سند

خودروسازان قشر ضعیف جامعه را به حساب نمی آورند/ روش های عجیب ایران خودرو برای گران کردن خودرو

معترضان به ایران خودرو دست به دامن رئیس جمهور شدند + عکس و فیلم

ایران خودرو مشتریان تارا دستی را مجبور به خرید تارا پلاس کرد/ سود بادآورده 180 میلیونی از جیب مردم


خبر خوش برای متقاضیان پژو پارس / بهانه های ایران خودرو برای متقاضیان تارا ادامه دارد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا