نگاهی به علاقه روسای جمهور آمریکا به بیت کوین


نگاهی به علاقه روسای جمهور آمریکا به بیت کوین

همزمان با جشن روز روسای جمهور در ایالات متحده، بحث‌هایی در مورد اینکه آیا رهبران گذشته این کشور به بیت کوین (BTC) علاقه‌مند می‌شدند، مطرح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به نگرش‌های متفاوت نسبت به ارزهای دیجیتال از سوی رئیس‌جمهور کنونی جو بایدن و رقیب او دونالد ترامپ، کارشناسان تاریخی بر این باورند که برخی از روسای جمهور قبلی ممکن است به آن علاقه‌مند می‌شدند.

روسای جمهوری که احتمالاً به بیت کوین علاقه‌مند می‌شدند

لوک نیشتر، استاد برجسته تاریخ ریاست‌جمهوری در دانشگاه چپمن، با بررسی ویژگی‌ها و اقدامات تاریخی روسای جمهور گذشته، سه نام را به عنوان کاندیداهایی که ممکن است به سرمایه‌گذاری یا حمایت از بیت کوین علاقه‌مند می‌شدند، شناسایی کرده است.

اندرو جکسون

اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهور، به خاطر دیدگاه‌های مردمی و بیزاری از نخبگان مالی، در جایگاه اول قرار دارد. مخالفت تاریخی جکسون با سیستم بانکداری مرکزی، با اصول اولیه هواداران بیت کوین که به دنبال جایگزینی برای ساختارهای مالی سنتی هستند، همخوانی دارد.

ریچارد نیکسون

دومین رئیس‌جمهور شناسایی‌شده توسط نیشتر، ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور آمریکا است که تصمیم جسورانه‌اش برای خروج ایالات متحده از استاندارد طلا در سال ۱۹۷۱، تمایل او به چالش کشیدن پارادایم‌های ارزی موجود را نشان می‌دهد.

توماس جفرسون

توماس جفرسون، رئیس‌جمهور دوره بنیان‌گذاری که از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹ خدمت کرده، نیز به عنوان یک حامی احتمالی بیت کوین شناخته شده است. چشم‌انداز جفرسون برای آمریکا بر مبنای غیر متمرکز سازی و ارزش‌های کشاورزی استوار بود، که با دیدگاه صنعتی الکساندر همیلتون تفاوت داشت.

روسای جمهوری که احتمالاً به بیت کوین علاقه‌مند نمی‌شدند

در مقابل، نیشتر به فرانکلین دلانو روزولت و وودرو ویلسون اشاره می‌کند که احتمالاً به بیت کوین مخالف بودند. رهبری آن‌ها در نیمه اول قرن بیستم با برنامه‌ریزی مرکزی و نظارت مستمر بر توطئه‌ها و دسیسه‌ها در دوران جنگ همراه بود.

موضع کنونی رئیس‌جمهور آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌های تاریخی جذاب است، دولت کنونی تحت رهبری جو بایدن گام‌های عینی برای درک و تنظیم دارایی‌های دیجیتال، از جمله رمز ارزها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، برداشته است. گرچه بایدن شخصاً حمایت مستقیمی از ارزهای دیجیتال ابراز نکرده، اما رویکرد فعال دولت او به دارایی‌های دیجیتال، گام مهمی به سوی یکپارچه‌سازی این فناوری‌ها در چارچوب اقتصادی ملی است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیکر 4 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ تحویل پزشکی قانونی شد