محسن رضایی: نظام آموزشی کشور سازگار با تحول اقتصاد نیست


محسن رضایی: نظام آموزشی کشور سازگار با تحول اقتصاد نیست

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: نظام آموزشی کشور با تحول در اقتصاد سازگاری ندارد و لازم است از سوی آموزش نظری به سمت آموزشهای فنی و حرفه‌ای توام با سواد اقتصادی و مالی در مدارس دبیرستانی حرکت شود.

محسن رضایی: نظام آموزشی کشور سازگار با تحول اقتصاد نیست

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن رضایی روز یکشنبه در نشست شورای اشتغال آذربایجان غربی افزود: در دولت مباحث آموزش فنی و حرفه ای در حال تقویت است که حرکت به سمت رویکرد تلاش، زحمت کشیدن و فعال شدن است.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: لازم است مردم از مصرف گرایی جدا شوند و از این حالت بیرون بیایند تا به سمت تولید محور بودن حرکت کنند و از ملزومات آن ارائه درس سواد مالی است.

وی اظهار کرد: لازم است اعتبار مالی به حساب کسانی که در دبیرستان تحصیل می کنند وارد شود تا با این مبالغ کار کنند و برای یادگیری کار در دبیرستان تشویق شوند تا برای حضور در جامعه و بازار کار انگیزه داشته باشند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مساله تحول آموزش باید از آموزش و پرورش شروع، رویکرد مصرفی نیز به رویکرد فعال شدن بدل و بخش خصوصی نیز فعال تر شود.

رضایی با اشاره به سه عامل مهم در شکل گیری مشکلات اقتصادی بیان کرد: ما با وجود صنایع متعدد، به دلیل جزیره ای بودن آنها هنوز صنعتی نشده ایم.


رضایی ادامه داد: همچنین منابع عظیم کشور به دلیل خام فروشی خود عاملی بر سرکوب صنعتی شدن و تقویت تولید ملی در کشور شده است و دخالت تصدی‌گرایانه دولت و مجلس در اقتصاد نیز بر این موضوع در کنار تحریم‌های اقتصادی دامن می زند.

وی با اشاره به وارد شدن پول دولتی به بخش اقتصاد کشور در دوران پهلوی گفت: عوامل سه‌گانه فوق دلایل اصلی اقتصاد تورمی ایران است که از ۵۰ سال پیش شروع شده و کماکان ادامه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح صنعتی شدن گفت: درآمد حاصل از ارزش افزوده صنایع باید به زنجیره ارزش آن صنعت تزریق یا در توسعه زیرساخت‌های همان صنعت سرمایه‌گذاری شود، حال آنکه صنایع کشور اکنون جزایر جداگانه و منفصل از هم هستند و زنجیره‌ای در این حوزه شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات کشور را باید در داخل جست وجو کرد اظهار کرد: ایران در چندین رویداد تاریخی بزرگ و سرنوشت ساز کشور دست به دامان کمک بیگانگانی چون انگلیس و آمریکا شدند و نتیجه آن چیزی جز خیانت و عقب ماندگی ده‌ها ساله کشور نبود، تا اینکه در انقلاب اسلامی سال ۵۷ با تدبیر امام خمینی(ره) بدون کمک عامل خارجی و با تکیه بر داخل، به پیروزی رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری موفقیت و پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی و سیاسی اظهار داشت: این موفقیت مرهون تکیه بر استعداد داخلی است و این مهم باید در حوزه اقتصاد نیز محقق شود.

رضایی خطاب به مدیران اقتصادی استان آذربایجان غربی نیز گفت: باید رویکرد اقتصادی در استان را ارتقا داد و بروزرسانی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت موقعیت استراتژیک مرزنشینان برای کشور گفت: باید برای موضوع اشتغال و معیشت این قشر اهمیت ویژه قائل شد و با بروکراسی‌های پیچیده و بیهوده بر معضل خودتحریمی دامن نزد./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!