رهایی از اضافه وزن با اسلیو و بای پس معده


رهایی از اضافه وزن با اسلیو و بای پس معده

البته تاکنون متخصصان فعالیت گسترده‌ای در زمینه این مشکل داشتند و راهکارهایی را نیز برای حل آن پیدا کرده‌اند. یکی از جدیدترین این راهکارها نیز عمل اسلیو و بای پس معده است که به دلیل محقق...

البته تاکنون متخصصان فعالیت گسترده‌ای در زمینه این مشکل داشتند و راهکارهایی را نیز برای حل آن پیدا کرده‌اند. یکی از جدیدترین این راهکارها نیز عمل اسلیو و بای پس معده است که به دلیل محقق کردن نتایج مثبت، به شدت مورد استقبال قرار گرفته و طرفدارهای زیادی پیدا کرده است.

اینک برای این که شما نیز با این سبک جراحی آشنا شوید و بتوانید از مزیت‌های متعدد آن بهره‌مند ببرید، ما قصد داریم در ادامه به‌صورت اختصاصی در مورد رهایی از اضافه وزن با اسلیو و بای پس معده صحبت کنیم و تمام ابعاد آن را به دقت مورد بررسی قرار بدهیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این ترفند به دست بیاورید و بتوانید از مزیت‌های آن بیشترین بهره را ببرید.

اسلیو معده و بای پس معده چیست؟

عمل اسلیو و بای پس معده یک نوع از مهم‌ترین جراحی‌های کاهش وزن است که با هدف کاهش وزن و محقق شدن تناسب اندام انجام می‌گیرد. در این عمل قسمت بزرگی از معده برداشته می‎‌شود و به شکل یک موز کوچک در می‌آید. البته توجه داشته باشید که این روش تنها روش انجام این کار نیست و سبک‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عمل مینی بای پس معده، عمل بای پس مینی و عمل بای پس کلاسیک هستند.

مزیت‌های عمل اسلیو معده

عمل اسیلو معده مزیت‌های متعددی برای افراد به دنبال دارد که مهم‌ترین آن‌ها نیز به شرح به ذیل است:

کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های عمل اسلیو معده این است که مشکل اضافه وزن و چاقی را به صورت قطعی درمان می‌کند. بدون شک افرادی که این روش را برای درمان چاقی خود انتخاب می‌کنند، زودتر به خواسته خود می‌رسند و نتیجه بهتری می‌‎گیرند.

کاهش ترشح هورمون گرسنگی

عمل اسلیو معده میزان ترشح هورمون‌های گرسنگی را به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و به بیمار اجازه زیاده روی نمی‌دهد.

کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی – عروقی

با انجام عمل بای پس معده احتمال بروز بیماری‌‌هایی مثل بیماری‌های قلبی – عروقی به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و فرد زندگی سالم‌تری دارد.

بهترین کاندیدهای عمل اسلیو و بای پس معده

یکی از ابعاد مهم عمل بای پس معده، کاندیدهای آن هستند که باید شرایط لازم را برای انجام این عمل داشته باشند. این افراد غالباً دچار چاقی مفرط هستند و بیش از 40 کیلو اضافه وزن دارند.

قطعاً افرادی که این مشخصات را دارند با به کارگیری روش‌هایی مثل ورزش و رژیم غذایی نمی‌توانند مشکل چاقی خود را درمان کنند و باید به دنبال راهکار مطمئن‌تری باشند.

رهایی از اضافه وزن با اسلیو و بای پس معده

عوارض عمل اسلیو معده

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که در مورد عمل اسلیو معده وجود دارد، در مورد عوارض آن است که افراد متقاضی انجام این عمل، حساسیت زیادی در مورد آن به خرج می‌دهند و می‌خواهند اطلاعات دقیقی در مورد آن داشته باشند.

حال اگر ما بخواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم، باید بگوییم که این عمل نیز مانند سایر جراحی‌ها یک سری عوارض دارد که اجتناب ناپذیر هستند و خواه ناخواه گریبان‌گیر بیمار می‌شوند. یکی از این عوارض حالت تهوع است که درصد قابل توجهی از بیماران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. البته این عارضه در حالت عادی کاملاً موقتی است و بعد از مدت کوتاهی به‌طور کامل رفع می‌شود.

تذکر: نوع عوارض عمل اسلیو معده و شدت و حدت آن‌، تا حد خیلی به مهارت جراحی که این عمل را انجام می‌دهد بستگی دارد. در حقیقت هر چه پزشک انتخاب شده مهارت بالاتری داشته باشد بیمار کمتر اذیت می‌شود. از این رو توصیه ما به کسانی که قصد انجام این عمل را دارند این است که در انتخاب پزشک خیلی دقت داشته باشند و سعی کنند بهترین فرد را برای انجام این عمل انتخاب کنند.

مراقبت‌های بعد از اسلیو معده

یکی از مهم‌ترین مباحثی که در مورد عمل بای پس معده باید مورد توجه قرار بگیرد، مراقبت‌هایی است که بعد از انجام این عمل باید انجام شود. در حقیقت نحوه رفتار بیمار بعد از انجام این عمل به‌صورت مستقیم بر کیفیت نتیجه آن تأثیر می‌گذارد به همین دلیل ما اینک مهم‌ترین نکاتی که بعد از انجام این عمل باید مورد توجه قرار بگیرند را به اطلاع شما می‌رسانیم و این نکات عبارتند از:

رعایت رژیم غذایی سالم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بعد از انجام عمل بای پس معده باید مورد توجه قرار می‌گیرد رعایت رژیم غذایی سالم است. بیمار در این دوران باید غذاهای مقوی و سالم را در برنامه غذایی خود بگنجاند تا ویتامین‌های مورد نیاز بدن تأمین شود. توصیه ما به افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند این است که حتماً با یک کارشناس تغذیه مشورت کنند و راهنمایی بگیرند.

جدی گرفتن توصیه‌های پزشک

افرادی که عمل اسلیو معده را انجام می‌دهند باید تا زمان بهبودی کامل باید تحت نظر پزشک باشند و توصیه‌های او را مورد توجه قرار بدهند.

پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین

در دوران نقاهت عمل بای پس معده بیمار نباید هیچ فعالیت سنگینی داشته باشد و باید جوانب احتیاط را رعایت کند. هر گونه فعالیت فیزیکی سنگینی در این دوران می‌تواند جان بیمار را به‌صورت جدی به خطر بیندازد.

داشتن استراحت کافی

یکی دیگر از نکاتی که در دوران نقاهت عمل بای پس معده باید مورد توجه قرار بگیرد داشتن استراحت کافی است. توجه داشته باشید که رعایت این نکته می‌تواند موجبات بهبودی سریع‌تر بیمار را فراهم کند و احتمال بروز عوارض سوء را به حداقل برساند.

رهایی از اضافه وزن با اسلیو و بای پس معده

سخن پایانی

ما امروز در مورد عمل بای پس معده صحبت کردیم و سعی کردیم آن را به‌صورت اصولی مورد بررسی قرار بدهیم. در پایان نیز امیدواریم مباحث عنوان شده برای افرادی که با مشکل چاقی مواجه هستند، مفید بوده باشد و در خلاصی از این معضل به آن‌ها کمک کند. البته، ما به افرادی که قصد انجام این عمل را دارند توصیه می‌کنیم قبل از هر گونه اقدامی اول با یک کارشناس مجرب مشورت کنند و راهنمایی بگیرند.


رهایی از اضافه وزن با اسلیو و بای پس معده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403