صف طولانی وام فرزندآوری؛ کدام بانک‌ها وام نمی‌دهند؟


صف طولانی وام فرزندآوری؛ کدام بانک‌ها وام نمی‌دهند؟

سیاست دولت سیزدهم برای تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری و بهبود شاخص جوانی جمعیت پرداخت تسهیلات فرزند به خانواده‌هاست، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه تنها ۶۸۴ هزار و ۸۳ نفر موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌ و حدود ۳۳۰ هزار نفر در پشت باجه بانک‌ها معطل هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه تنها ۶۸۴ هزار و ۸۳ نفر موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌اند و حدود ۳۳۰ هزار نفر در پشت باجه بانک‌ها معطل هستند. این تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری در شرایطی صورت می‌گیرد که مهدی صحابی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی می‌گوید: میزان تسهیلات فرزندآوری در ۱۱ ماهه نخست امسال ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. پیش از این، هم رئیس جمهور خواهان کاهش صف و رساندن آن به حداقل ممکن شده بود که مدیر اعتبارات بانک مرکزی توضیح می‌دهد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از افراد در صف تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود.

۲۸۳ هزار و ۹۳۴ نفر از افراد در انتظار وام فرزندآوری پشت باجه بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، مسکن و سپه ایستاده‌اند که مدیران عامل آن را به گونه‌ای وزیر اقتصاد تعیین می‌کند. بر اساس داده‌ها، ۶۹ هزار ۵۸۷ نفر سهم بانک صادرات، ۵۴ هزار و ۹۶۰ نفر سهم بانک ملت، ۴۴ هزار و ۳۶۳ نفر سهم بانک تجارت، ۲۹ هزار و ۴۴۲ هزار نفر سهم بانک رفاه کارگران، ۲۹ هزار و ۲۴۱ نفر سهم بانک کشاورزی، ۲۵ هزار و ۱۹۴ نفر سهم بانک ملی ایران، ۲۰ هزار و ۶۲۳ نفر سهم بانک مسکن و ۱۰ هزار و ۵۲۴ نفر سهم بانک سپه است.

صف طولانی وام فرزندآوری؛ کدام بانک‌ها وام نمی‌دهند؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی