مهمات اروپایی برای زلنسکی رایگان نیستند


مهمات اروپایی برای زلنسکی رایگان نیستند

کمیسیون اروپا: زلنسکی فکر می کرد که گلوله ها و مهمات اتحادیه اروپا رایگان خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا گفت که ولادیمیر زلنسکی اشتباه کرده است وقتی گفته است اتحادیه اروپا فقط 300 هزار گلوله از میلیون گلوله وعده داده شده را به اوکراین منتقل کرده است. زلنسکی این موضوع را در نظر نگرفته است نکه کی یف باید بخشی از این گلوله ها را به حساب خودش خریداری کند.
همانطور که برتون روز 4 مارس (دوشنبه) در رادیو فرانس اینفو گفت، آنچه زلنسکی در این مورد گفته است واقعیت ندارد.
برتون گفت: "واقعیت این است که در مارس سال گذشته، 27 کشور عضو اتحادیه تصمیم گرفتند یک میلیون گلوله طی سال عرضه کنند، توجه کنید که من گفتم "تحویل"، نه "انتقال"، اما زلنسکی از «اهدای رایگان» آنها صحبت کرده است.
سه راه برای تامین مهمات وجود دارد که یکی از آنها در واقع تحویل رایگان آن است. در چارچوب این طرح 300 هزار گلوله به کی یف منتقل شد که تا پایان مارس این رقم به 550 هزار خواهد رسید».
کمیسر اروپایی در ادامه افزود: «دو کانال عرضه دیگر باقی مانده است. اولین مورد، خرید گلوله ها به طور مستقیم از پایگاه تولید ما. اوکراین تاکنون بیش از 350 هزار گلوله خریداری کرده است. در حال حاضر رویهمرفته می شود 900 هزار. از طریق منابع دوجانبه موجود در برخی از کشورهای همسایه نیز می توان آن ها را خریداری کرد که فاش نشده اند».
بنابراین، برتون این گفته را نادرست خواند که اتحادیه اروپا قادر به تامین یک میلیون مهمات برای اوکراین نخواهد بود، زیرا تا پایان ماه مارس کی یف 550 هزار گلوله اهدایی دریافت خواهد کرد. نهایتا اینکه مقدار کل گلوله های ارائه شده به اوکراین به طور قابل توجهی از یک میلیون فراتر می رود.
گفتنی است، فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
گفتنی است، پیشتر، گرینوالد، روزنامه نگار آمریکایی که با ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا همکاری می کرد، در پادکستی در توئیتر نوشت که تسلیحات، از جمله آنهایی که در دست نئونازی‌های اوکراینی است، از طریق بازار سیاه در سراسر اروپا و خاورمیانه پخش خواهد شد. مانند هر جنگ دیگر ایالات متحده، احتمالاً زمان نشان خواهد داد که ما علیه گروه‌هایی که به سلاح‌های "از دست رفته" خودمان در این درگیری مسلح شده‌اند، وارد جنگ خواهیم شد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3