پهپاد شناسایی آمریکا به نمایش درآمد/ فیلم


پهپاد شناسایی آمریکا به نمایش درآمد/ فیلم

ویدئویی از اولین پرواز پهپاد شناسایی XQ-67A منتشر شده‌است؛ این پهپاد اولین نمونه در برنامه OBSS است که برای ماموریت‌های طولانی‌مدت نظارت، اکتساب هدف و شناسایی (ISR) بهینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش کانال خبری پارتیزان، پهپاد XQ-67A دارای یک بال با زاویه پس‎گرایی کم، یک دم V شکل و یک ارابه فرود دارای سه چرخ جمع‌‎شونده است.

این پهپاد به‎‌عنوان بخشی از برنامه ایستگاه سنجش خارج از هواپیما (OBSS) ساخته شده است که شامل قرار دادن انواع حسگرها از هواپیمای اصلی برروی پهپاد است. بر اساس برنامه های پنتاگون، این امر به طور قابل توجهی دامنه قابلیت‎های شناسایی پهپاد را افزایش می دهد.

تاکید اصلی در برنامه OBSS بر حسگرهای مادون قرمز است که در حالت پسیو عمل می‎کنند و در برابر سیستم‎های جنگ الکترونیک مصون هستند و قادر به شناسایی اهدافی هستند که برای رادار نامحسوس است. چندین پهپاد با چنین حسگرهایی را می توان در شبکه ای که توسط هواپیمای اصلی کنترل می شود ترکیب کرد.

در ماه می، این نشریه به نقل از شرکت کراتوس گزارش داد که پهپاد XQ-58A Valkyrie، در نقش وینگ‎من در کنار جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II، توسط نیروی دریایی ایالات متحده، به ویژه برای انجام وظایف جنگ الکترونیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880512

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | ادعای عجیب نماینده زن مجلس از آمار سقط جنین