مجلس دوازدهم هم همسو با دولت پیش می‌رود


مجلس دوازدهم هم همسو با دولت پیش می‌رود

نماینده راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس، درباره تضاد در مجلس پیش رو گفت: من احتمال تضاد در آینده را نمی‌دهم. ریاست مجلس هم احتمالاً مثل گذشته تکرار شود و تحت عنوان همراهی و همسویی با دولت پیش بروند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابوالفضل ظهره وند، نماینده راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس، درباره میزان مشارکت در انتخابات به «انتخاب» گفت: این انتخابات پیام‌های مختلفی داشت. اول اینکه شیوه برخورد لیستی با کاندیدا‌ها کنار گذاشته شد؛ دوم نوع برخورد با جریان اصلاح طلب بود که هیچکدام رأی نیاوردند؛ نکته سوم این بود که کاندیدا‌ها به صورت انتخابی از سلیقه‌های مختلف انتخاب شدند و فرهنگ جدیدی اجرا شد. جامعه به تحزب نگاه نکرد و مسئولانه برخورد شد. رای‌دهندگان امیدوار هستند که تحول جدیدی در مجلس صورت بگیرد. اگر این تحول صورت بگیرد سطح مشارکت در دور بعد دو برابر خواهد شد.

وی در ادامه در رابطه با درباره طیف‌بندی مجلس دوازدهم بیان کرد: ما با دو طیف در مجلس مواجهیم. اول طیف سنتی که رویکرد‌های خاص خود را دارند، مانند توصیفی که درباره چنار داشتند. طیف دوم که جدید هم شکل می‌گیرد فقط توجه به منافع ملی بیرون از دسته‌بندی‌های رایج دارد. اما به صورت سنتی دعوا بین این دو طیف راست‌های نوگرا و راست‌های سنتی مطرح است. جریان نوگرا و متمرکز بر منافع ملی رشد خواهد کرد. تغییر و تحول در این دوره را باید به فال نیک میگیریم.

ظهره وند درباره تضاد در مجلس پیش رو گفت: من احتمال تضاد در آینده را نمی‌دهم. ریاست مجلس هم احتمالاً مثل گذشته تکرار شود و تحت عنوان همراهی و همسویی با دولت پیش بروند. وظیفه مجلس تضاد و همراهی با دولت نیست. وظیفه مجلس مطالبه‌گری و تدوین قوانینی است که دستگاه اجرایی را ارتقا دهد. اگر لازم باشد شاید ترمیم کابینه هم اتفاق بیفتد. در مسائل استیضاح و سؤال، همواره ملاحظات جریانی مطرح بود اما منافع ملی اگر مطرح باشد این اتفاق هم می‌افتد.

منبع : انتخاب
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه