معمای هواپیمای MH370 مالزیایی


معمای هواپیمای  MH370 مالزیایی

ایتنا - هواپیمای خطوط هوایی مالزی در ۸ مارس ۲۰۱۴ هنگام پرواز از فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در مالزی به مقصد برنامه‌ریزی شده خود، فرودگاه بین‌المللی پکن در چین، از صفحه رادار ناپدید شد.


طبق اعلام روز یکشنبه دولت مالزی ممکن است جست‌وجوی هواپیمای ناپدید شده MH370 خطوط هوایی مالزی، در جنوب اقیانوس هند، جایی که احتمال می‌رود هواپیما در آن سقوط کرده باشد، ازسر گرفته شود.

این هواپیما یک دهه قبل در مسیر کوالالامپور به پکن با ۲۳۹ سرنشین ناپدید شد.

جستجوی رایگان

آنتونی لاک، وزیر حمل و نقل روز یکشنبه گفت که Ocean Infinity، یک شرکت مستقر در تگزاس، پیشنهاد جستجوی دیگری را بدون پرداخت غرامت در منطقه‌ای وسیع‌تر از سایتی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ انجام شد، ارائه کرده است.

او افزود که از این شرکت برای ملاقاتی حضوری دعوت شد تا شواهد جدیدی را که در مورد مکان هواپیما به دست آورده‌اند ارزیابی کند.

هواپیمای خطوط هوایی مالزی در ۸ مارس ۲۰۱۴ هنگام پرواز از فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در مالزی به مقصد برنامه‌ریزی شده خود، فرودگاه بین‌المللی پکن در چین، از صفحه رادار ناپدید شد.

در سال ۲۰۱۸، تحت فشار خانواده قربانیان، Ocean Infinity عملیات جستجوی دیگری را انجام داد که شامل مساحت ۱۱۲ هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند بود، اما نتایج قابل‌توجهی حاصل نشد.

برخی بر این باورند که خلبان به عمد هواپیما را ساقط کرده و انگیزه او این بوده است که بدون برجای گذاشتن اثری تا حد امکان از خشکی دور شود.

اما رویدادهای واقعی در کشتی هنوز ناشناخته است، زیرا جعبه‌های سیاه پیدا نشده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»