پیام دولت بایدن از دعوت وزیر جنگ صهیونیست به واشنگتن


پیام دولت بایدن از دعوت وزیر جنگ صهیونیست به واشنگتن

روزنامه عبری "هاآرتص" فاش کرد که هدف دولت آمریکا از دعوت وزیر جنگ اسرائیل برای سفر به واشنگتن حامل پیامی به نخست‌وزیر نتانیاهو است.

سفر بنی گانتز، عضو شورای جنگ رژیم اسرائیل به واشنگتن، خشم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را برانگیخت و او اجازه این سفر را نداده بود. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که نتانیاهو تصمیم گرفت برای مجازات گانتز، سفیر خود در واشنگتن را از همراهی با گانتز منع کند. به گزارش «تایمز اسرائیل»، این دیدار در زمانی انجام می شود که دولت بایدن به طور فزاینده ای از نتانیاهو و ائتلاف راستگرای او احساس ناامیدی می کند.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: سفر "بنی گانتز" وزیر جنگ رژیم اشغالگر به واشنگتن «اینگونه می‌نمایاند که با گذشت ۵ ماه بی‌اعتمادی و شک نسبت به نتانیاهو، قطعا در کابینه اسرائیلی شخصی وجود دارد که مسئولان آمریکایی آن را شایستهپیام دولت بایدن از دعوت وزیر جنگ صهیونیست به واشنگتن اعتماد می‌دانند».

این روزنامه افزود: گانتز پیش از این و فقط چند روز پیش از عملیات "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر سفری محرمانه به واشنگتن صورت داد در آن زمان دولت آمریکا در حال انجام تلاش‌هایی برای پیشبرد روند عادی‌سازی میان تل‌آویو و ریاض بود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که نشست گانتز -زمانی‌که فقط رئیس حزب معارض بود- با "جک سالیوان" مشاور امنیت ملی وقت آمریکا حامل پیامی شفاف به نتانیاهو بود با این مضمون که این شخصی است که رئیس‌جمهور "جو بایدن" معتقد است او می‌تواند به قرار دادن «اسرائیل» در مسیری همسو با اهداف سیاسی آمریکا کمک کند.

یکی از مقامات کاخ سفید درباره دیدار برنامه‌ریزی‌شده گانتز با "کامالا هریس" معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که این "بخشی از تلاش‌های مستمر ما برای تعامل با طیف گسترده‌ای از مقامات اسرائیلی درباره جنگ غزه و برنامه‌ریزی با پسا جنگ است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!