دستور جدید صنعا برای عبور کشتی ها از آب های یمن


 دستور جدید صنعا برای عبور کشتی ها از آب های یمن

اقتصادنیوز : دولت صنعا تأکید کرد کشتی‌ها باید قبل از ورود به آب‌های یمن از مرکز امور دریایی وابسته به جنبش انصارالله مجوز بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسفر النمیر، وزیر ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات در دولت صنعا دوشنبه گفت: کشتی‌ها باید قبل از ورود به آب‌های یمن مجوز اداره امور دریایی وابسته به انصارالله را داشته باشند.

به نقل از شبکه خبری المسیره، ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط به رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

خبر مرتبط
حمله موشکی ارتش یمن به یک کشتی تجاری در خلیج عدن/ سنتکام تایید کرد

اقتصادنیوز : فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک موشک بالستیک شلیک‌شده از سوی نیروهای مسلح یمن، به یک کشتی تجاری در خلیج عدن برخورد کرده است.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام دادند.

النمیر تأکید کرد: وزارت ارتباطات آماده کمک به بررسی درخواست‌ها برای صدور مجوز برای کشتی‌هاست. این اقدام به دلیل حفظ امنیت آنها صورت می‌گیرد.

در تازه‌ترین حوادث در آب‌های یمن، سازمان تجارت دریایی انگلیس دوشنبه اعلام کرد گزارشی را درباره آسیب رسیدن به یک کشتی به دلیل دو انفجار در ۹۱ مایلی جنوب شرق عدن دریافت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی